Jedno od glavnih pitanja koje se postavlja kada se govori o uspješnosti školstva je koliko ono povećava sposobnost učenika i studenta da bolje usvoje i primijene znanja i vještine koje će im biti neophodna za osobni razvoj, za aktivno sudjelovanje u društvenom životu te za uspješno pronalaženje i zadržavanje radnog mjesta. Koja je tu uloga države, obrazovnih institucija i poslodavaca, upitali smo vodeće ljude visokoobrazovnih institucija i stručnjake za ljudske potencijale iz uspješnih domaćih tvrtki.
Zoran Pičuljan, dekan Veleučilišta Baltazar Zaprešić smatra kako povećanje sposobnosti, znanja i vještina učenika neće biti uspješno bez odgovorne i sustavne simbioze djelovanja države, obrazovnih institucija i u konačnici poslodavaca. "Država je pozvana da stvori moderan, elastičan zakonodavni i infrastrukturni okvir te da nadzire provedbu strateški usvojenih dokumenata. Obrazovne institucije i javne i privatne, bez izuzetka, zadužene su za stvaranje i realizaciju kvalitetnih, tržištu aplikativnih programa te povezivanja teorije i prakse. One snose svoju, ne malu, odgovornost za generacije koje odgajaju. Akademskoj samodostatnosti u suvremenom svijetu nema mjesta", ističe Pičuljan i naglašava kako su poslodavci pozvani ne samo odabirati najbolje, one završene studente i učenike koje im u poslovnom procesu trebaju, već aktivno sudjelovati kao partner u obje faze osposobljavanja mladih generacija – dakle, biti odgovoran i stalan partner državi i obrazovnim institucijama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu