Kreativna industrija druga je najjača industrija u Hrvatskoj, zapošljava oko 40 tisuća ljudi i stvara nove tržišne proizvode s minimalnom investicijom u gitaru, olovku ili kist.
Upravo su autori i njihovi proizvodi motor hrvatskoga gospodarstva jer uz glazbenu, filmsku, oglašivačku industriju i izdavaštvo pokreću radio, televiziju, tiskane medije, arhitekturu, video igre – zapravo čitav niz drugih djelatnosti baziranih na autorskom pravu i kreativnom radu. Stav je to glavnog direktora stručne Službe zaštite autorskih muzičkih prava (ZAMP) Hrvatskog društva skladatelja (HDS) Nenada Marčeca, koji je za Poslovni dnevnik prokomentirao hrvatsko i europsko zakonodavstvo kada je riječ o autorskim pravima te otkrio više o aktivnostima koje provodi HDS ZAMP.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je otprilike kao da mi glazbenicima naplaćujemo što slušamo njihove pjesme jer se oni preko njih reklamiraju.
ja mislim da građani previše plaćaju za te filmove i pjesme.. čak mislim da bi građanima trebalo platit da to gledaju i sušaju, a i nadoknaditi im duševne boli..
Dok se ne shvati da je imati profit od 600 milijuna dolara na jednom filmu snimanom u godinu dana loše – ljudi će vam mažnjavati filmove.
ja ne znam niti jednu tvrktku koja kao ZAMP ima 35% ukupnih troskova u IT “obradi”.
ali zato dobro znam tko je vlasnik te IT tvrtke i s kime je povezan!
Uključite se u raspravu