Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Trump privatizira kontrolu leta SAD-a

Autor: Tomislav Pili
11. lipanj 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Foto: Thinkstock

Izdvajanjem u posebnu kompaniju ubrzala bi se modernizacija.

Američki predsjednik Donald Trump prošloga je tjedna obećao da će modernizirati i privatizirati kontrolu leta što je oduševilo privatni sektor, ali zabrinulo sindikate. Trumpov je plan izdvojiti kontrolu zračne plovidbe iz Savezne agencije za zrakoplovstvo (FAA) u neovisnu kompaniju, ali i uložiti milijarde dolara kako bi ključni element sigurnosti zračnog prometa ima “najbolju, najnoviju i najsigurniju dostupnu tehnologiju”. Modernizacija kontrolnih tornjeva traje već godinama. Naime, Kongres je između 2004. i 2016. odobrio FAA 7,6 milijardi dolara za nabavku i ugradnju opreme u okviru programa NextGen.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Središnji dio modernizacije je praćenje zrakoplova putem GPS-a što je preciznije od praćenja radarima. Međutim, zrakoplovna industrija prilično je frustrirana što modernizacija još ni izdaleka nije gotova, a za njezin dovršetak trebalo bi još 14,8 milijardi dolara, navodi Reuters. Zagovornici privatizacije ističu kako bi izdvajanje kontrole leta ubrzalo proces jer bi ga lišilo birokratskih zavrzlama koje postavlja FAA. Pri tome bi uzor trebala biti kanadska privatizacija iz 1996. koja je kontrolu leta izdvojila u tvrtku Nav Canada. Međutim, privatizacija najvećeg i najsloženijeg zrakoplovnog sustava na svijetu rizičan je i nepotreban korak u ključnom dijelu modernizacije, smatra Mike Perrone, čelnik sindikata koji okuplja 11.000 djelatnika FAA.

Američki predsjednik Donald Trump prošloga je tjedna obećao da će modernizirati i privatizirati kontrolu leta što je oduševilo privatni sektor, ali zabrinulo sindikate. Trumpov je plan izdvojiti kontrolu zračne plovidbe iz Savezne agencije za zrakoplovstvo (FAA) u neovisnu kompaniju, ali i uložiti milijarde dolara kako bi ključni element sigurnosti zračnog prometa ima “najbolju, najnoviju i najsigurniju dostupnu tehnologiju”. Modernizacija kontrolnih tornjeva traje već godinama. Naime, Kongres je između 2004. i 2016. odobrio FAA 7,6 milijardi dolara za nabavku i ugradnju opreme u okviru programa NextGen.

Središnji dio modernizacije je praćenje zrakoplova putem GPS-a što je preciznije od praćenja radarima. Međutim, zrakoplovna industrija prilično je frustrirana što modernizacija još ni izdaleka nije gotova, a za njezin dovršetak trebalo bi još 14,8 milijardi dolara, navodi Reuters. Zagovornici privatizacije ističu kako bi izdvajanje kontrole leta ubrzalo proces jer bi ga lišilo birokratskih zavrzlama koje postavlja FAA. Pri tome bi uzor trebala biti kanadska privatizacija iz 1996. koja je kontrolu leta izdvojila u tvrtku Nav Canada. Međutim, privatizacija najvećeg i najsloženijeg zrakoplovnog sustava na svijetu rizičan je i nepotreban korak u ključnom dijelu modernizacije, smatra Mike Perrone, čelnik sindikata koji okuplja 11.000 djelatnika FAA.

Autor: Tomislav Pili
11. lipanj 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close