Pametne kuće više nisu utopijski koncept već konkretna stvarnost te se u proteklih nekoliko godina formiralo zasebno tržište sa značajnim potencijalom rasta. Četiri su se faktora pokazala ključnima za ubrzani razvoj, a svima im je u podlozi razvoj tehnologije – tehnološki napredak i sve jača moć procesiranja koji omogućavaju bolju umreženost, zatim poboljšanje međuoperativnosti proizvoda različitih proizvođača, kao i značajno smanjenje troškova glavnih tehnoloških komponenata što je omogućilo i veću cjenovnu privlačnost uređaja za pametne kuće. U konačnici, tehnologija je omogućila i razvoj novih prihodovnih kanala s obzirom na to da se, primjerice, reklamni sadržaj sada može konzumirati s ekrana bilo kojeg pametnog uređaja.
Podaci su to A.T. Kearneya, vodeće globalne konzultantske kuće s uredima u više od 40 zemalja koja je u travnju su objavila izvješće ‘The Battle for the Smart Home: Open to All’ s rezultatima istraživanja koje je pokazalo da će tržište uređaja za pametne kuće u 2020. godini dostići vrijednost od 50 milijardi dolara dok se do 2030. godine prognozira rast do čak 400 milijardi dolara. U analizu su bili uključeni svi uređaji za pametne kuće s barem jednom karakteristikom kao što je prikupljanje podataka senzorima, povezanost s Internetom, analizu podataka korištenjem umjetne inteligencije ili mogućnost daljinskog upravljanja. Naglašeno je i da je glavna pokretačka snaga rasta ovog tržišta veliki postotak kućanstava s visokim primanjima te velika umreženost podataka te da iako se istočno europska tržišta i dalje razvijaju, i za njih se također predviđa rast potražnje za uređajima za pametne kuće.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu