Milan Kovačević, Adriatic Region Manager Gemiusa uoči konferencije Digital Takeover koju organizira 24sata, govori i važnosti i zastupljenosti digitalnog oglašavanja u našoj regiji i na razini Europe, najpopularnijim formatima te komentira trendove koji nas očekuju u godini koja je pred nama. Komentirao je i status mobilnog oglašavanja, zastupljenost native oglašavanja u odnosu na klasične bannere te u kojim segmentima digitalnog oglašavanja treba više ulagati na regionalnom tržištu.
Kakva je situacija s ulaganjem u digitalno oglašavanje na razini Europa i unutar regije? Koje su temeljne razlike?
Za početak bih se posvetio razlikama u ponudi – razlike u inovativnosti i kreativnosti pri digitalnom oglašavanju između zemalja regije (prvenstveno Hrvatske i Srbije) i zrelijih digitalnih tržišta Europe su znatno manje nego što bi se očekivalo. Kada je malo novca, pameti mora biti puno da bi se preživjelo, tako da se naši najuspješniji izdavači trude pratiti nove trendove i ponude klijentima što više je moguće u datim okolnostima. Ono u čemu postoji ogromna razlika je ničim opravdan nizak, bez pretjerivanja, može se reći, sramotno nizak, nivo investicije u digital, koji mnogi, na svoju štetu, doživljavaju kao "nice to have" sporednu varijantu oglašavanja. Trebali bi digital prihvatiti kao ono što digital u stvari i jest – moćan i prilagodljiv kanal komunikacije, koji vam omogućuje da na kvalitetan način prenesete poruku publici koju drugim kanalima bukvalno ne možete niti doseći. Mnogo mladih, obrazovanih, pametnih i platežno sposobnih kupaca provodi najveći dio svog dana pred kompjuterom ili ne ispuštajući smartphone iz ruke, potpuno imuni na TV, outdoor kampanje, ili sličan pokušaj komunikacije. Jedini način da im se obratite vodi preko globalne informacijske mreže, zvane internet. Po podacima IAB Europe za 2015. godinu, ukupna investicija u Internet oglašavanje u Europi je bila 36,4 milijarde eura, a u Hrvatskoj svega oko 22 milijuna – to je svega 0,06%. Toliko siromašni ipak nismo. Pa zašto onda ne investiramo više tamo gdje je efekt zagarantiran? To je tema za ozbiljnu raspravu, ali činjenica jest da je jedan od razloga nedostatak razumijevanja koje bi nam omogućilo da preusmjerimo način razmišljanja ka podizanju efektivnosti naše investicije, i upravo zato su važne konferencije poput Digital Takeover – da razmjenjujemo znanje i mišljenja, razgovaramo i planiramo kako da dobijemo više za svaku uloženu kunu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu