Europska komisija prihvatila je Plan restrukturiranja HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) nakon dvije godine razmatranja i popravljanja dokumenta. U praksi, postupak restrukturiranja Putničkog prijevoza otpočet je još prije pet godina, kada je nekadašnji Holding ukinut, a dio njegovih radnika, kao i radnika nekadašnje Vuče vlakova pripojen Putničkom prijevozu.
Kako piše Novi list, koncem 2014. godine Plan restrukturiranja HŽPP-a počeo se usuglašavati s Europskom komisijom, a nedavno je i konačno usvojen. Prema našim informacijama, jedna od mjera restrukturiranja koja bi trebala dovesti do povećanja efikasnosti i daljnjeg smanjenja troškova poslovanja je i nastavak reduciranja putničkih linija. I u proteklim godinama je HŽPP neke nerentabilne putničke linije ukinuo ili reducirao, što je izazvalo bunt lokalnog stanovništva, a nove redukcije mogle bi uslijediti već za koji mjesec s promjenama u ljetnom voznom redu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Naime, svega oko dva posto vlakova pokriva svoje troškove prihodima od prijevoza putnika, a preostali su nerentabilni.”
Ova izjava zapravo daje najveći dokaz poslovno-menadžerske nesposobnosti uprave koja vodi HŽ. Naime, kada se usporedi cijena usluge sa kvalitetom, dostupnošću i pouzdanosti te usluge dolazimo do zaključka da je ona 5 ako ne i deset puta veća od nečega realnog. To je razlog što ljudima korištenje te usluge nije ni privlačno te ju zbog toga ne koriste, a samim time nije ni rentabilna. Uzmite samo za primjer bilo koje relacije unutar zagrebačkog područja, mjesečne karte za tu relaciju i onda usporedbu te cijene sa cijenom, recimo, mjesečnog pokaza ZET-a na istoj dionici te što se nudi (broj stanica/područja koje je obuhvaćeno, broj linija/voznih termina, kašnjenja….) i lako će se doći do zaključka koliko zapravo takva usluga vrijedi odnosno koliko ju HŽ precjenjuje. Ako tu logiku primijenimo i na ostatak HŽ usluge (npr. dionica Zagreb-Rijeka cijena/trajanje putovanja u odnosu na recimo autobusni prijevoz) ispada da se nikome ne isplati voziti vlakom po RH, a to je isključivo krimen uprave HŽ-a.
Uključite se u raspravu