Prema rezultatima istraživanja konzultantsko – revizorske tvrtke Ernst and Young (EY) 2014. godine sektor kulturnih i kreativnih industrija (KKI) je zapošljavao približno sedam milijuna ljudi što je nešto više od tri posto radno aktivne populacije na europskom tlu, koji pak proizvode 4,2 posto BDP-a. Na globalnoj se razini radi o prihodima od 2,250 milijardi dolara ili tri posto svjetskog BDP-a, zapošljavanju 29.5 milijuna ljudi koji čine 1 posto svjetske radno aktivne populacije.
Prepoznavanje ekonomskog potencijala kreativnih industrija na globalnoj razini rezultira značajnim priljevom novca u državnu blagajnu, za što se obično kao primjer uzima Njemačka koja je kreativu pretvorila u značajnu ekonomsku prednost. Kako je naglašeno u sklopu prošlotjednog okruglog stola na temu digitalne transformacije marketinškog i medijskog sektora koji je organizirao Poslovni dnevnik, jedan od najboljih primjera dobro iskorištenog marketinškog potencijala američki je sportski spektakl SuperBowl koji publika prati zbog sporta, ali i reklama koje se prikazuju za vrijeme trajanja utakmica. Produkcijski su budžeti u potonjem primjeru izdašni, na razini pojedinih nacionalnih kinematografija, što ne mora biti jedini uvjet uspjeha – ali je pokazuje da su određena tržišta u kreativne industrije spremna pozamašno ulagati. Kako je prenio Večernji list ususret ovogodišnjem jubilarnom 50. po redu SuperBowlu, 30 sekundi reklame koštalo je pet milijuna dolara za što su oglašivači i brendovi zauzvrat dobili priliku da se predstave publici od oko 190 milijuna potencijalnih konzumenata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu