U listopadu održana konferencija Pametni gradovi – gradovi budućnosti privukla je različite zainteresirane strane koje su time dobili priliku predstaviti i podijeliti različita iskustva i rješenja objedinjena pod sintagmom 'pametni gradovi'. S hrvatskim smo praksama, upravo zahvaljujući sustavnoj promociji Poslovnog dnevnika, još i upoznati, ali što je s europskim? Tako je i ove godine lista sudionika Pametnih gradova dodatno oplemenjena gostima iz inozemstva – prezentacijom Graza kao urbanog održivog grada te gostovanjem Dennisa Steinseka koji je predstavio koncept nextbikea i njegove vrijednosti unutar europskih modela javnog gradskog prijevoza.
Naime, iako je nextbike pod rukovodstvom Krešimira Dvorskog odavno zaživio u Hrvatskoj te ga sve više gradova želi uključiti u svoje svakodnevno funkcioniranje, zanimljivo je kako diljem Europe nextbike ne funkcionira samo kao alternativa javnom gradskom prijevozu već i kao njegova – nadopuna. Što to znači u praksi? To da za vrijeme kiše vi svoj bicikl možete unijeti u gradski vlak ili bus te njime nastaviti po silasku s tog prijevoznog sredstva, što kod nas još uvijek ipak nije slučaj. Dennis Steinsek je tako u razgovoru za Poslovni dnevnik otkrio da za sada već 12 godina uspješnu tvrtku i sustav javnih bicikala, nextbike, nema sljedećeg najvažnijeg tržišta jer njihov koncept već postigao vrlo široku primjenu. Od najvećih nedostataka i poteškoća pri implementaciji nextbike sustava u gradovima diljem Europe, iako je odmah naglasio kako su takvi slučajevi vrlo rijetki jer su svi vrlo otvoreni, naveo je tek financije – njihova implementacija ipak košta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu