Milan Vrdoljak, predsjednik Uprave Ricarda iz Darde, ističe da je situacija u njegovoj tvrtki jednaka kao u cijeloj branši jer vozača jednostavno nema dovoljno. "Odgovorno tvrdim da na zavodu za zapošljavanje u Republici Hrvatskoj nema nijedan profesionalni vozač koji je zainteresiran za rad. Ako netko tvrdi da ima, ja ga molim za objašnjenje kako je to moguće kada tvrtke koja se bave prijevozom u Hrvatskoj i u EU imaju manjak vozača. Ricardo trenutno ima raspisan natječaj za 50 profesionalnih vozača. Problem se neće riješiti sam od sebe niti guranjem glave u pijesak . Treba dozvoliti uvoz radne snage iz trećih zemalja BiH i Srbiji, bez kvota, te prionuti prekvalifikaciji nezaposlenih osoba sa Zavoda i poticanjem školovanja mladih vozača", upozorava Vrdoljak. Problem s nedostatkom vozača imali su i u špediterskoj tvrtki Primaco šped. Kako pojašnjava njezin direktor Petar Šimić, nestašici šofera su doskočili poboljšanjem financijskih uvjeta za njih.
Vrdoljak
Na zavodu za zapošljavanje u Hrvatskoj nema nijedan profesionalni vozač zainteresiran za rad.
Jasna računica
"Nedostatak vozača kamiona je problem s kojim se suočavaju sve prijevozničke tvrtke, pa tako i mi. Procijenili smo da nam se više isplati podići plaće vozačima za oko tisuću kuna nego da nam kamioni stoje. Dnevni ukupni trošak kamiona je oko 200 eura, bez obzira da li on radi ili stoji. Ako se zna da trošak vozača čini 10 do 20 posto ukupnih troškova poslovanja, jasno je da se više isplati dati veće plaće nego dopustiti da kamioni ne voze", ističe Šimić. Dodaje da s nestrpljenjem očekuju najavljenu poreznu reformu kojom bi se rasteretila davanja na plaće, što bi onda olakšalo poziciju poslodavaca i omogućilo im da daju veće plaće. Dugoročno i u Primacu smatraju da je nužno omogućiti uvoz radne snage, prije svega iz Srbije i BiH, zbog sličnog jezika, ali i poraditi i na prekvalifikacijama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dobro si shvatio!
Pitanje za uredništvo portala “Poslovni dnevnik”.
Zašto konstantno objavljujete laži od strane tvrtke “Ricardo”?
Zar je tako teško, jednom za promijenu napisati neki istinit članak na temelju provjerenih informacija i iznjeti pravo stanje stvari u ovoj struci?
Ako se bojite otkaza, dajte otkaz, jer ovakvi članci nemaju veze s novinarstvom.
Ne znam koliko puta se već spominje tvrtka Ricardo u temama nestašice vozača i njihovih plaća!
PRAVO STANJE U TVRTCI “RICARDO” i većini sličnih firmi koje se bave transportom u R.H. je takvo da osnovicu bruto plaće dobijate u zakonski propisanom minimalcu!
SVE OSTALO IDE NA RUKE (dnevnice, itd.), ukoliko se taj novac i isplaćuje preko računa, većinom se isplaćuje odvojeno od bruto iznosa (zapravo najčešće nikad u bruto iznosu), tj. odvojeno od plaće i ukupnog mjesečnog prihoda!
– Dakle: Imate kamion u rukama vrijednosti oko 100.000,00EUR + vrijednost robe, sredstvo za rad s kojim po zakonu ne smijete upravljati dulje od 9 sati dnevno, odnosno dnevnog radnog vremena više od 13 sati dnevno, odnosno 56 sati tjedno, (na koji način uspostaviti veću plaću od mnimalca u toj struci ukoliko vozač želi raditi po zakonu???), sredstvo za rad s kojim ste u mogućnosti ubiti ljude na cesti, načiniti štetu na imovini itd.
Da li je za takve uvjete rada minimalac dovoljan?
Tko i koliko lud prihvaća posao u toj struci sa minimalnom plaćom?
– Razlike u primanjima, u Njemačkoj je bruto plaća za 240 sati rada mjesečno 2200EUR (to je neki minimum), a kod nas za taj isti fond sati nećete dobiti iznad 450EUR bruto!
– Plaće u RICARDU nisu iznad minimalca i sve ostalo što se dobije iznad minimalca se dobije na ruke i to često ne budu iznosi koji ukupno premašuju 1000EUR.
-Vozač, prije početka rada u RICARDU, potpisuje, uz ugovor o radu, oko 7-8 različitih izjava kojim se odriče prava na tužbu, razno raznih odgovornosti i izjava da apsolutno sav teret odgovornosti prelazi na djelatnika (čak i u slučaju kada je nedvojbeno kriv poslodavac), dakle potpisujete izjave gore od kamatarskih ugovora o zajmu!
Vozača na tržištu rada u R.H. ima i previše i nije točno da ih nema, ljudi u toj struci ŽELE RADITI, no ne žele primati mizeriju od plaće za odgovornost koju preuzimaju, a uz spoznaju da je tek nekoliko stotina kilometara dalje praksa plaćanja vozača sasvim drugačija i nesagledivo bolja ljudi bježe od ovakvih radnih uvjeta.
R.H. se ne smije dozvoliti uvoz radne snage jer Hrvatskih vozača ima i više nego dovoljno, već treba poraditi na problemu da se bruto plaća za vozača povisi na minimalno 2200EUR za fond od 240 sati mjesečno!
Što se tiče tvrtke PRIMACOŠPED, situacija u toj tvrtci je nešto bolja i u tvrtci su povećali bruto dohodak, no i ta tvrtka, isto kao i “RICARDO”, ne isplaćuje kompletan dohodak u bruto iznosu.
Dakle, napominjem, ako se točno zna fond sati koje vozač po pravilu odrađuje ili bi trebao odraditi, odnosno smio (a to ne prelazi 240 sati mjesečno),(osim prekovremenih sati, ne dnevnica!, PLAĆA, DNEVNICA i PREKOVREMENI SATI su tri apsolutno različita pojma!!!!),) tada se na temelju tog fonda sati mora odrediti bruto koji, ponavljam, nebi smio biti manji od 2200EUR minimalno/bruto!
RALU LOGISTIKA je jedna od rijetkih u Hrvatskoj koja koliko-toliko isplaćuje plaću preko tekućeg računa (osim ponekad dnevnica koje zbog opisa posla idu na “ruke”), no ni u RALU-u nije sve prikazano u bruto iznosu i dohodak se također ne temelju na obračunu po mjesečnom fondu minimalnih radnih sati za koje je predviđena plaća u bruto iznosu, za koje opet napominjem ne smije biti manja od 2200EUR bruto!
Rješenje problema se ne nalazi u uvozu radne snage iz Srbije ili BIH i nekih egzotičnijih država, ne zbog protivljenja dolaska strane radne snage, nego upravo zbog rušenja plaće u navedenom sektoru.
Srbija i BIH se sami moraju pozabaviti s ovim problemom oko plaća u tim državama, kada već postoji toliki interes za doljev vozača u susjedne države.
Ako sam dobro shvatio, 3500 kn plus npr. 20 dnevnica po 170 kn = 3400 daje ukupno 6900 kn. Dakle, voziš kamion od 250000 €, napraviš 10000 km, prespavaš 20 noći u kamionu i ne zaradiš ni 1000 € ????? Pa jel nekome čudno da nema vozača ????
P.S. dio novca koji je isplaćen kroz dnevnice ne ulazi u onaj dio od kojega ćeš jednog dana dobijati mirovinu. Dakle, poslije izrabljivanja čeka te mirovina od 1600 kn.
NEMA VOZAČA ??? BIT ĆE IH JOŠ MANJE 😃
Eto postovani gosp. Vrdoljak…bio sam zvao kod Vas u firmu da pitam za posao 16.8.16,pricao sam sa gosp.Josip Gabrić gdje sam dobio odgovor da ce mi se javit s povratnom informaciom.23.8.16,odlazim kod Vas u firmu gdje se susrecem opet sa gosp. Josip Gabrić gdje ga pitam sta i kako….za posao.a VAS STAV FIRME JE DA ME NE MOZETE PLATIT…sjecate se 2014,.(vozio sam jedan ona dva mercedesa stocara,rekli ste mi da taj kamion kosta 250 000€,rata lizinga vas kosta 40000kn,kad ste mi VI OSOBNO za stolom rekli da cu radit za 3500kn.nemam u krugu od 30km dnevnicu…a znate li da vozac ima 6radnih dana a ne 7,8,22 ili 31za cijeli mjesec).A ja sam samo rekao da necu vozit i krsit zakon.Jos ste nam dali da potpisemo papir A4 formata da smo upoznati sa zakonom.Za tim stolom ste bili Vi gosp Vrdoljak,gosp Josip Gabrić,gosp Majić,i tadasnji mi disponent Damir(ne mogu se sjetit prezimena).I zato nemojte uvijek i za sve krivit vozace..i mi smo ljudi,imamo obitelj…i mi bi bili s njima koliko je to moguce s obzirom na posao koji imamo.Treba dostojno platit i odnosit se prema ljudima a ne kao Vi u medijima se prikazujete kao svetac a u stvarnosti ste nesto sasvim drugo.za tim stolom kad smo sjedili ste rekli da kad god udarite u grm ispadne 10 vozaca…izgleda da ste sve grmlje izudarali.lijep pozdrav….
Uključite se u raspravu