Umjesto da tekuće potrebe za likvidnošću rješavaju kratkoročnim zaduženjima, i domaća poduzeća se nerijetko odlučuju posegnuti za unovčavanjem potraživanja za prodanu robu ili usluge koja još nisu dospjela na naplatu.
To je, ugrubo rečeno, i osnovna platforma na kojoj počiva tržište faktoring usluga, čiji se rast u razdoblju od 2010. do 2014. godine u Hrvatskoj očitovao u udvostručenju (godišnje) vrijednosti transakcija, sa desetak na blizu 20 milijardi kuna ili oko šest posto bruto domaćeg proizvoda (BDP). Prošle godine doesgnuti volumen bio je nešto slabijih 17,8 milijardi kuna, a u prva tri mjeseca ove godine dosegnuo je nešto više od četiri milijarde kuna. I aktiva faktoring društava na našem tržištu je u odnosu na 2014. godinu danas nešto manja, riječ je o 6,7 milijardi kuna u odnosu na približno osam milijardi kuna ostvarenih na kraju 2014. godine. To ponajprije vrijedi za domaći i uvozni faktoring. Tvrtke specijalizirane za faktoring usluge mahom ističu značajan potencijal rasta za taj alternativni način financiranja poduzetnika.



Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu