Nakon što je Saponia povukla reklamu "Za blistavu Hrvatsku", jer ju je dio javnosti doživio seksističkom, i ispričala se, za komentar smo zamolili Kamila Antolovića, sudskoga vještaka za oglašavanje. Cijela se priča, prema njegovu mišljenju, može promatrati s tri stajališta.
Za početak je važno narušava li se sadržajem poruke norma, zakon ili kodeks, zatim je važno kako takva komunikacija utječe na percepciju i poslovanje Saponije i na kraju kako ocijeniti povlačenje te ispriku. Temeljno je pravo svakog poduzeća, ističe Antolović, da oblikuje i komunicira poruke u suglasju sa svojim resursima i ciljevima pri čemu pozornost mora posvetiti odredbama zakona te samoregulacijskim standardima. "Promatrajući ovu poruku i sadržaje te valorizirajući odredbe Zakona o elektroničkim medijima kojim se uređuje oglašavanje na televiziji, ne nalazi se argumentacija koja bi upućivala na narušavanje zakona. Poruka nema sadržaja koji bi dovodio do zaključka da je žena prikazana na ponižavajući način. Ako pak promatramo standarde struke kao najbolju praksu, etičke standarde utvrđene kodeksima te značenje društvene odgovornosti oglašavanja, poruka sadržava činjenice koje upućuju na prikazivanje stereotipa, točnije tradicionalne uloge žene što nije u suglasju s najboljom praksom, etičkim standardima ni odredbama Kodeksa", kaže Antolović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu