Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Porez na Colu’ uvodi sve više država

Autor: Maria Mrvelj
10. veljača 2016. u 08:34
Podijeli članak —
Tržište vrijedi 870 mlrd. dolara/Reuters

Namet na pića s višim razinama šećera do sada dao raznolike rezultate.

Ovu će godinu po svemu sudeći obilježiti uvođenje poreza na slatko, s obzirom da mnoge zemlje razmatraju uvođenje nameta na zaslađenu hranu i piće u borbi protiv pretilosti. Indija, Filipini i Indonezija mogle bi uvesti takav porez, a razmatra se nejgovo uvođenje i u Velikoj Britaniji. Skandinavske zemlje već su imale takve poreze, s različitim uspjehom.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prije četiri godine uvele su ga i Francuska te Mađarska, a slijedio ih je i Meksiko 2014. godine. Kelly Brownell, dekanica fakulteta u Sjevernoj Karolini, rekla je za Reuters kako je Meksiko sa svojom odredbom potkopao proizvođače sokova. "Činjenica da su proizvođači sokova na gubitku u Meksiku je prilično zapanjujuća", rekla je Brownell. Coca Cola i Pepsi, kompanije koje dominiraju tržištem bezalkoholnih pića koje vrijedi 870 milijardi dolara godišnje, odbili su komentirati situaciju sa porezima na slatko.

Ovu će godinu po svemu sudeći obilježiti uvođenje poreza na slatko, s obzirom da mnoge zemlje razmatraju uvođenje nameta na zaslađenu hranu i piće u borbi protiv pretilosti. Indija, Filipini i Indonezija mogle bi uvesti takav porez, a razmatra se nejgovo uvođenje i u Velikoj Britaniji. Skandinavske zemlje već su imale takve poreze, s različitim uspjehom.

Prije četiri godine uvele su ga i Francuska te Mađarska, a slijedio ih je i Meksiko 2014. godine. Kelly Brownell, dekanica fakulteta u Sjevernoj Karolini, rekla je za Reuters kako je Meksiko sa svojom odredbom potkopao proizvođače sokova. "Činjenica da su proizvođači sokova na gubitku u Meksiku je prilično zapanjujuća", rekla je Brownell. Coca Cola i Pepsi, kompanije koje dominiraju tržištem bezalkoholnih pića koje vrijedi 870 milijardi dolara godišnje, odbili su komentirati situaciju sa porezima na slatko.

Odredba o porezu na slatko je u Meksiku implementirana početkom 2014. kao odgovor na činjenicu da su Meksikanci jedna od najdebljih nacija na svijetu. Otkako je uveden porez, konzumenti su u prosjeku kupovali šest posto manje sokova mjesečno. Zabilježen je i rast od četiri posto na kupovini neoporezivih pića, primjerice vode. Istraživanje Europske unije iz 2014. pokazalo je da je nemoguće empirijski dokazati povezanost između poreza i zdravlja stanovništva.

Autor: Maria Mrvelj
10. veljača 2016. u 08:34
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close