Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Indijski konglomerat kupio ikonu talijanskog dizajna

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
16. prosinac 2015. u 09:00
Podijeli članak —
Predsjednik Paulo Pininfarina i glavni izvršni direktor Tech Mahindre, CP Gurnani/REUTERS

Pininfarina je već cijelo desetljeće neprofitabilna, a pritišće je i dug od 100 milijuna eura koji je morao biti reprogramiran.

Indijski proizvođač automobila Mahindra & Mahindra te IT podružnica Tech Mahindra početkom tjedna kupili su talijansku ikonu dizajna – Pininfarinu.  

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dio je to kompanijina plana ulaska na europsko automobilsko tržište i nastavak niza azijskih preuzimanja europskih, posebice talijanskih, kompanija. Za 25 milijuna eura Mahindra će steći 76 posto udjela u Pininfarininoj holding kompaniji Pincar po cijeni od 1,1 eura po dionici dok preostal udjel planiraju kupiti ponudom ostalim dioničarima. Paulo Pininfarina, trenutni predsjednik, nastavit će obnašati svoju dužnost i nakon što kompanija prijeđe u ruke Mahindre, dok izvori upoznati sa stvari Reutersu otkrivaju da će kompanija poslovati u dva sektora, inženjerskom i automobilskom jer na tržištu više ne žele biti prisutni isključivo s automobilima.

Indijski proizvođač automobila Mahindra & Mahindra te IT podružnica Tech Mahindra početkom tjedna kupili su talijansku ikonu dizajna – Pininfarinu.  

Dio je to kompanijina plana ulaska na europsko automobilsko tržište i nastavak niza azijskih preuzimanja europskih, posebice talijanskih, kompanija. Za 25 milijuna eura Mahindra će steći 76 posto udjela u Pininfarininoj holding kompaniji Pincar po cijeni od 1,1 eura po dionici dok preostal udjel planiraju kupiti ponudom ostalim dioničarima. Paulo Pininfarina, trenutni predsjednik, nastavit će obnašati svoju dužnost i nakon što kompanija prijeđe u ruke Mahindre, dok izvori upoznati sa stvari Reutersu otkrivaju da će kompanija poslovati u dva sektora, inženjerskom i automobilskom jer na tržištu više ne žele biti prisutni isključivo s automobilima.

 

25milijuna

eura platila je Mahindra za 76 posto udjela u Pininfarini

Pininfarina je, iako u svom dizajnerskom portfelju ima Ferrari Testarossu i Alfu Romeo Spider, neprofitabilna već desetljeće, a tu je i dug od 100 milijuna eura koji je reprogramiran kod četiri talijanske banke.  Iako se može postaviti pitanje čemu akvizicija, na umu treba imati da Pininfarinin dizajn osim automobila uključuje i interijere, namještaj te elektroniku. Time potencijalno može ojačati Mahindrinu poziciju na tržištu automobila.

"Pininfarinin legendarni status omogućit će Mahindri ključan pristup odnosima koje već 85 godina njeguju s najboljima iz ovog svijeta", objavila je indijska kompanija u priopćenju. S Mahindrom je talijanska kompanija već surađivala na razvoju terenskih automobila i električnog sportskog automobila pod nazivom Halo.

Milijarder Anand Mahindra je prošle godine za 28 milijuna eura već kupio većinski udio u Peugeotovom programu skutera, no akviziranje luksuznih sportski marki kompaniji nije uspjelo do dogovora s Pininfarinom. Ovo je do sada najveća akvizicija Mahindre u Europi. Kako je već spomenuto, europsko je tržište luksuza postalo metom ulagača. Tako je u posljednjih pet godina akvizirano više luksuznih kompanija, poput Bvlgarija koji je prešao u vlasništvo francuskog Louis Vuitton Möet Hennessya ili Valentina koji je sad u vlasništvu katarskog Mayhoola.

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
16. prosinac 2015. u 09:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close