Zbog kolapsa HT-a nisu mogli uredno poslovati i pitaju hoće li im smanjiti račun?

Autor: Poslovni.hr , 26. rujan 2015. u 19:06
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

U HT-u objašnjavaju da se sve dogodilo zbog nadogradnje sustava.

Hoće li mi smanjiti račun? Nadoknaditi štetu jer nisam mogla trgovati zbog njih? Zbog čega ih masno plaćamo? Da im se sruši sustav, a oni da slegnu ramenima i kažu: “Žao nam je”.

Nakon telekomunikacijskog kolapsa u cijeloj zemlji u redakciju 24sata stigli su brojni upiti.

 Đuro Lubura, stručnjak za telekomunikacije, kaže da o operaterima ovisi hoće li smanjiti račune.

"Prekid nije bio dulji od 24 sata pa nisu to obvezni učiniti niti ih na drugi način obeštetiti. No smatram kako bi HT trebao iskazati pažnju i prihvatljivom gestom se ispričati korisnicima. Na njima je hoće li to i kako napraviti", objašnjava Lubura.

U HT-u za kaos okrivljuju nadogradnju sustava.

"Veliki investicijski ciklus koji je HT pokrenuo 2015. uključuje brojne nadogradnje i unapređenje funkcionalnosti sustava. Uslijed jedne takve nadogradnje došlo je do poteškoća u funkcioniranju mreže. Točan uzrok bit će poznat nakon detaljne analize stručnjaka", odgovaraju u HT-u i dodaju da nisu točni ni napisi da je pao samo jedan server niti da telekomunikacijski sustav cijele države ovisi o samo jednom serveru.

I Đuro Lubura misli da se radilo o kvaru više komponenti.

"U takvim situacijama nije jednostavno shvatiti što se događa niti to otkloniti", kaže Lubura.

U HAKOM-u istražuju što se dogodilo.

"Potrebno je ispitati uzrok kvara te utvrditi je li operater poduzeo sve zakonom propisane sigurnosne mjere da do kvara ne dođe. Ako nisu, HAKOM će pokrenuti sudski inspekcijski postupak", kažu u HAKOM-u.

Tri najveća operatera, HT, Vipnet i Tele2, u opće uvjete poslovanja stavili su odredbu po kojoj ne moraju osigurati signal u svakom trenutku i na svakom području. No to će naplatiti. HAKOM tvrdi da operater nikad ne može jamčiti potpunu pokrivenost signalom.

"Ako zbog nepokrivenosti ili zagušenja na pojedinoj baznoj stanici postoji korisnik koji nije mogao koristiti uslugu, ona mu ne može niti će biti naplaćena", kažu u HAKOM-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close