E-mobilnost predstavlja novi koncept mobilnosti u urbanim sredinama. Temelj e-mobilnosti čine električna vozila, ali i motocikli i bicikli koji umjesto konvencionalnih goriva koriste isključivo električnu energiju. S obzirom na trenutnu relativnu ograničenost u autonomiji kretanja, ovakva se vozila uglavnom koriste za dnevne potrebe u urbanim sredinama.
Kako će ta vozila u budućnosti biti značajnije lakša i manja od konvencinalnih, ona će doprinijeti povećanoj učinkvitosti i rasterećenju urbanih površina. Ipak, glavna prednost električnih vozila su gotovo dvostruko niže emisije CO2 od konvencionalnih vozila. S time se slaže i Marijan Babić, direktor tvrtke Avant car, jedne od vodećih kompanija na području električne mobilnosti u Europi.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U članku se tvrdoglavo “vozila” koriste kao sinonim za automobile pa sam zaboravio dodati da postoje el. vozila koja odličnu funkcioniraju[/url], ali ih se u Hrvatskoj ne subvencionira i ne potiče: možda ćemo ipak i taj dan jednom vidjeti…
tonal nemoj tako, mora i g. Babić zaraditi nešto, a najlakše je novcima iz državnog proračuna.
Zanimljivo kako ljudi i dalje pišu hvalospjeve električnim autima, a jedini potvrđeni efekti el. auta su smanjenje buke i seljenje zagađenja zraka iz gradova u okolicu termoelektrana (što je, usput, za CO2 potpuno nebitno).
S druge strane, jednako su smrtonosni svima oko sebe (1.2 *milijuna* mrtvih godišnje globalno!), jednako gutaju prostor (ceste, parkirališta, raskršća…: trećina prostora u tipičnom zapadnoeuropskom gradu odlazi na aute), podjednako se razbacuju energijom kao pijani bogataši (motor troši energiju za kretanje vozila od 1000-1500 kg, samo da bi vozač od 100 kg došao od točke A do B…), ne rješava problem “road rage”-a, državama koje ne proizvode aute kakva je naša stavlja ogroman uteg na uvozno-izvozni deficit, predstavlja elitistički proizvod kojeg 80% čovječanstva ne može sebi priuštiti, a kad bi i mogli, ne bi bilo ni blizu dovoljno sirovih materijala i energije da ih se proizvede i koristi i tako dalje, i tako dalje…
…a to je vozilo za koje Hrvatska daje poticaje u desecima tisuća kuna teško punjenog proračuna, bez iti jedne objavljenje studije da je el. auto iti malo bolji za okoliš od običnog, kad se uzme u obzir cijeli životni ciklus proizvoda: proizvodnja, rashođenje, zamjene ekstravagantno skupih baterija itd., o čemu je sve već godinama poznato[/url].
Uvjerljivo najvažniji učinak električnih auta je da bi umirili savjest zbog šačici privilegiranih zapadnjaka i na taj način potaknula potrošnju kao svetu kravu suvremenog potrošačkog društva.
Uključite se u raspravu