Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crna Gora gradi žičaru Kotor-Lovćen-Cetinje

Autor: Poslovni.hr
08. lipanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Fotolia

Planira se postavljanje žičare sa šest do deset sjedišta, s kapacitetom prijevoza oko tisuću osoba na sat.

Uskoro će biti raspisan natječaj za gradnju žičare u Crnoj Gori od Kotora do Lovćena, odnosno Cetinja, najavio je Giulio Moreno, voditelj ureda Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Crnoj Gori za portal Analitika.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Riječ je o važnom projektu za crnogorski turizam o kojem je javna rasprava završena krajem ožujka ove godine. Projekt najduže žičare na Jadranu, a vjerojatno i u regiji, predviđa izgradnju 15 kilometara duge žičare s gondolama, čime će se za vrijeme putovanja u trajanju od 40 minuta putnicima omogućiti vožnja do planine Lovćen s atraktivnim predjelima Crne Gore, uz pogled na Bokokotorski zaljev i Jadransko more.

Uskoro će biti raspisan natječaj za gradnju žičare u Crnoj Gori od Kotora do Lovćena, odnosno Cetinja, najavio je Giulio Moreno, voditelj ureda Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Crnoj Gori za portal Analitika.

Riječ je o važnom projektu za crnogorski turizam o kojem je javna rasprava završena krajem ožujka ove godine. Projekt najduže žičare na Jadranu, a vjerojatno i u regiji, predviđa izgradnju 15 kilometara duge žičare s gondolama, čime će se za vrijeme putovanja u trajanju od 40 minuta putnicima omogućiti vožnja do planine Lovćen s atraktivnim predjelima Crne Gore, uz pogled na Bokokotorski zaljev i Jadransko more.

Rast turističke potrošnje

Projektom su predviđene četiri postaje, dvije početne su u Cetinju i Kotoru, uz dvije međupostaje na Kuku i Ivanovim koritima. Planira se instaliranje žičare sa šest do deset sjedišta u gondolama, dok kapacitet prijevoza putnika iznosi oko tisuću osoba na sat.

Žičara Kotor–Lovćen–Cetinje zamišljena je kao javno-privatno partnerstvo putem koncesije, s ukupnom vrijednošću od 47 milijuna eura, od čega je 36,7 milijuna eura potrebno za gradnju žičare, 9,7 milijuna za gradnju postaja i međupostaja, a ostatak za izvlaštenje vlasnika zemljišta i ostale troškove.

 

40minuta

trajat će vožnja žičarom dugom 15 kilometara

Prema riječima Aleksandra Bogdanovića, gradonačelnika Cetinja, kroz bolju dostupnost Nacionalnog parka Lovćen i Cetinja, otvorit će se mogućnost da te destinacije privuku veći broj turista, što će donijeti veću potrošnju posjetitelja. “Žičarom se na suvremen i turistički bogat, ali istovremeno i jako atraktivan način povezuje Boka Kotorska, sa svim njenim kulturno-povijesnim vrijednostima s Nacionalnim parkom Lovćen, Njegoševim mauzolejom i crnogorskom prijestolnicom Cetinjem”, rekao je Bogdanović.

Voditelj ureda EBRD-a u Crnoj Gori Giulio Moreno, ističe značaj projekta žičare za Crnu Goru i jačanje njene ukupne turističke ponude. Moreno je na završetku javne rasprave podsjetio na podršku EBRD-a kada je riječ o realizacija tog značajnog infrastrukturnog projekta, te je istaknuo spremnost za financiranje budućeg koncesionara u iznosu do 15 milijuna eura.

Kinezi nude iskustvo

Za izgradnju žičare Cetinje-Lovćen-Kotor zainteresirana je kineska kompanija China Sinomach Heavy Industry Corporation iz Pekinga, pišu podgoričke Vijesti. U vezi sa žičarom, u ime kineske tvrtke koja spada među 500 najvećih svjetskih kompanija, s gradonačelnikom Cetinja Aleksandrom Bogdanovićem, razgovarao je zamjenik generalnog direktora Sinomacha Wang Xiaofei.

Prema riječima Wang Xiaofeia, kompanija Sinomach već ima iskustva u sličnim projektima jer je već sudjelovala u gradnji žičara u azijskim zemljama. Usto, kineska kompanija je specijalizirana za gradnju elektrana, mostova i prometnica.

Zanimljivo je da je Austro-Ugarska monarhija izgradila žičaru Kotor – Cetinje za vrijeme Prvog svjetskog rata, 1916. godine. Žičara je služila opskrbi austro-ugarskih postrojbi koje su osvojile zaleđe Boke Kotorske i Lovćen. Nije prevozila putnike, već je služila za logističku potporu vojnim operacijam. Oštećena u borbama, žičara je prestala raditi krajem rata 1918. godine. 

Autor: Poslovni.hr
08. lipanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close