Nije prošlo niti šest mjeseci otkako je Europska komisija pokrenula ambiciozan novi projekt s ciljem promoviranja otvorenosti lobističkih tvrtki i lobista, a Registar transparentnosti EU već jedva uspijeva ispuniti svoj zadatak. Naime, registar je ustrojen na dobrovoljnoj osnovi, bez ikakvih zakonskih poluga pa se u potpunosti oslanja na dobru volju lobista. Kadrovski je potkapacitiran, a osoblje zaduženo za njega nema niti vremena niti mogućnosti provjeriti vjerodostojnost podataka koje je dosad dostavilo više od 7000 registriranih.
Četiri honorarca
Ti nedostaci surezultirali time da se Junckerova komisija našla na brisanom prostoru kada je riječ o transparentnosti, a kritičari su dobili novo streljivo nedavno isplivalim kontroverzama o relevantnosti podataka koje je dostavio dio velikih kompanija. Tako je primjerice američka investicijska banka Goldman Sachs, na zahtjev Europske komisije da svi registrirani moraju dostaviti novije podatke, prošlog tjedna objavila kako kako je lani za lobiranje u EU potrošila 800.000 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu