Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Gredelj dobio priliku u Iranu i ušao u uži krug u Turkmenistanu

Autor: Suzana Varošanec
27. siječanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Kako će preokret u borbi za inoposlove utjecati na vjerovnike tvrtke u stečaju, tek će se vidjeti/Borna Filić/PIXSELL

Razgovaraju o pet lokomotiva s predstavnicima iranske tvrtke Mapna, koji upravo borave u Zagrebu.

Tvornici željezničkih vozila Gredelj u stečaju, kako doznajemo od stečajnog upravitelja Pere Hrkaća, ipak se smiješe novi međunarodni poslovi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Za razliku od domaćeg tržišta, na koje se Hrkać poslovično žali kao na maćehinsko zbog manjka posla za Gredelj, mogući spas za zaposlenost kapaciteta u ovoj godini, i to svih 500 radnika, uz mogućnost novoga zapošljavanja te pozitivna poslovanja, donose poslovi o kojima Hrkać upravo pregovora s novim partnerima iz Irana. Hrkać je važnu mogućnost novog iranskog partnera za Gredelj potvrdio Poslovnom dnveniku, i to neposredno nakon sastanka s predstavnicima iranske tvrtke Mapna Lokomotives & Engineering, koji upravo borave u Zagrebu. Razgovaraju o pet lokomotiva, a doznajemo da će Gredelj brzo dati ponudu, nakon čega se očekuje dolazak iranske delegacije stručnjaka koja će ispitati Gredeljeve mogućnosti.

Tvornici željezničkih vozila Gredelj u stečaju, kako doznajemo od stečajnog upravitelja Pere Hrkaća, ipak se smiješe novi međunarodni poslovi.

Za razliku od domaćeg tržišta, na koje se Hrkać poslovično žali kao na maćehinsko zbog manjka posla za Gredelj, mogući spas za zaposlenost kapaciteta u ovoj godini, i to svih 500 radnika, uz mogućnost novoga zapošljavanja te pozitivna poslovanja, donose poslovi o kojima Hrkać upravo pregovora s novim partnerima iz Irana. Hrkać je važnu mogućnost novog iranskog partnera za Gredelj potvrdio Poslovnom dnveniku, i to neposredno nakon sastanka s predstavnicima iranske tvrtke Mapna Lokomotives & Engineering, koji upravo borave u Zagrebu. Razgovaraju o pet lokomotiva, a doznajemo da će Gredelj brzo dati ponudu, nakon čega se očekuje dolazak iranske delegacije stručnjaka koja će ispitati Gredeljeve mogućnosti.

Kako će taj preokret u borbi za inoposlove utjecati na vjerovnike tvrtke u stečaju, tek će se vidjeti, no važne informacije o mogućim poslovnim aktivnostima valja očekivati i na predstojećoj sjednici Odbora vjerovnika, sazvanoj za petak. Tada će početi i razgovori vjerovnika o dvama prijedlozima izlaska tvrtke iz stečaja, ali u ovom trenutku novi su inozemni poslovi ipak u prvom planu. Pored nove iranske šanse, tu je još otvorena prilika za veliki posao u Turkmenistanu: riječ je o željezničkom tenderu raspisanom sredinom prošle godine za tzv. željeznički put svile. U konkurenciji s 12 kompanija koje su se javile iz cijelog svijeta, Gredelj je u najužem izboru, uz najvećeg kineskog proizvođača željezničkih vozila, kaže Hrkać.

Ako dobiju taj posao, to bi im osiguralo poslovnu stabilnost za iduće četiri godine. Inače, natječaj je u samoj završnici, a na poziv Turkmenistana već idući tjedan Gredeljev stečajni opet putuje tamo. No, naglašava da ne želi prejudicirati odluku, koja se očekuje najdalje za tri mjeseca. Nakon prve narudžbe koju je Gredelj dobio od Deutsche Bahna uslijedili su zanimljivi pregovori s najznačajnijim subjektima na željezničkom tržištu Irana. Prvi kontakti uspostavljeni su putem gospodarske diplomacije na čelu s Ministarstvom vanjskih poslova, potvrdio nam je Hrkać. On je prošlog tjedna održao sastanke u Teheranu, gdje je primljen u sjedištu navedene Mapne, koja je najveći iranski proizvođač putničkih lokomotiva IranRunner te je po licenciji Siemensa iz Njemačke isporučeno njih 30, a preostalih 120 proizvodi se u Iranu.

Hrkać je bio i u tvrtki Albonz Niroo, najvećem privatnom operateru u Iranu koji obavlja trećinu teretnog prijevoza, a sastao se i s predstavnicima tvrtke Wagon Pars Company u Araku, najvećim iranskim proizvođačom putničkih i teretnih vagona. Delegacija Mapne nakon toga odmah je doletjela u Zagreb, a u Gredelju još 10-ak dana borave i partneri iz američkog NREC-a, za kojeg rade 14 lokomotiva. Cijeli tjedan uoči Božića u tvornici je boravila i ekipa turkmenistanskih stručnjaka ispitujući mogućnosti Gredeljeva vlaka.

Autor: Suzana Varošanec
27. siječanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close