E, zato trebate brojati konverzije. Konverzije su posebna stavka u izborniku Google Analyticsa, no prije nego krenete podešavati praćenje konverzija morate znati što je zapravo konverzija.
Što je Conversion (Konverzija)? Naziv u internet marketingu za pretvaranje posjete web stranici ili određenoj web stranici u određenu, željenu akciju. Konverzija je najvažniji element uspjeha u okviru internetske kampanje i predstavlja njen konačni cilj.
Najlakše je reći da se konverzija dogodi kad netko nešto kupi u vašem webshopu, međutim to nije (cijela) istina. Konverzija se dogodi svaki put kad netko na vašem webu napravi ono što ste vi željeli i na što ste se u svojim marketinškim aktivnostima fokusirali. Ne morate imati webshop da biste mjerili konverzije.
Saznajte koje su najčešće konverzije u internet marketingu:
Klik na link
Svaki klik na link koji ste objavili na društvenim mrežama, odnosno posjeta vašoj webstranici je također konverzija. Ne ona koja će vam donijeti direktni prihod (ili hoće, ako objavljujete sadržaj, a poslovni model vam je prodaja oglasnog prostora), ali nakon što je netko jednom posjetio vašu web stranicu možete ga ciljati remarketing kampanjama.
Otvoren e-mail
Otvaranje maila koji ste poslali pretplatnicima na svoj newsletter je itekako konverzija jer to pokazuje da su informacije koje ste poslali došle do publike (a također pokazuje i da nisu završile u spamu ili smeću te da je e-mail adresa još aktivna). Klik na link unutar e-maila je nova, isto vrlo vrijedna konverzija.
Ispunjavanje forme
Podaci koje vam netko ostavi u kontakt-formi ili prijavi na newsletter izuzetno su vrijedni i omogućavaju da mu se obraćate direktno i prilagođenim ponudama.
Čitanje članka/posta, gledanje videa
Čak i samo čitanje vašeg posta ili članka na korporativnoj stranici može biti konverzija. Uložili ste trud i novac u stvaranje kvalitetnog sadržaja i podatak koliko ga je ljudi konzumiralo je vrijedan.
Preuzimanje kataloga/cjenika
Ako na webu imate prospekt, katalog ili cjenik koji se može preuzeti, bitno je da znate koliko ljudi je to i napravilo.
Ubacivanje u košaricu
Kupnja je, naravno, ona ultimativna konverzija kojoj teži svaki vlasnik web trgovine. Međutim, znamo da se do odluke o kupnji ne dolazi samo tako te da oko 70 posto potencijalnih kupaca odustane od kupnje nakon što popuni košaricu. No, popunjavanjem košarice saznali ste od njih koji proizvodi ih zanimaju pa ih lakše možete pretvoriti u kupce remarketingom ili prilagođenim ponudama koje im šaljete newsletterom.
Osvijestite ciljeve svojih online kampanja, definirajte konverzije odnosno znajte što točno želite da primatelji vaše poruke učine, a nakon toga slijedi mantra koja se ponavlja u svim online aktivnostima – skupljati informacije, testirati, prilagoditi i tako ukrug.