Sve manje prijevoznika i proizvođača u Europi danas koristi klasične špediterske tvrtke jer je sve veća popularnost agencija i online platformi koje u realnom vremenu spajaju naručitelje prijevoza i prijevoznike. Jedna od najpopularnijih takvih platformi, koja zapravo predstavlja burzu prijevoza, jest njemački servis TimoCom.
Taj servis je popularan u čitavoj Europi, između ostalog i u Hrvatskoj, jer imaju uslugu, kako putem samog online servisa tako i telefonske asistencije, između ostalih, i na hrvatskom jeziku. Sličnu, malo konzervativniju uslugu, ima i austrijski LKW-Walter koji jem, za razliku od relativno novijek TimoComa, našim prijevozonicim poznat već niz godina.Koliko su burze transporta bitne, dovoljno pokazuju činjenice da u Europskoj unije trenutno jedna četvrtina svih tura spada u prazne vožnje – postoji teret samo u jednom smjeru, a kamion u jednom smjeru ide prazan. S druge strane, trošak jednog šlepera od npr. Zagreba do Hamburga se kreće na razini od 2500 eura. Ukoliko netko ima potrebu poslati 2-3 palete robe u Hamburg, teško da će mu se isplatiti uzimati čitavi šleper za 2500 eura. Umjesto toga, preko burze može proći s troškom od oko 200 eura po paleti – dakle 600 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Da mi je znati tko to plaća puni kamion do Hamburga 2500 Eura i to u jednom smjeru.
Uključite se u raspravu