Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Koliko putnika 2030.? Ne bavimo se prognostikom’

Autor: Josip Bohutinski/VL
26. lipanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Ministar Siniša Hajdaš Dončić/Robert Anić/PIXSELL

Strategija pomorskog razvitka u javnoj raspravi.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pokrenulo je u četvrtak javnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Hrvatske od 2014. do 2030. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ministar Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će Vlada nakon okončanja javne rasprave strategiju donijeti u rujnu, a naglasio je da je usvajanje tog dokumenta važno jer bez njega se ne mogu koristiti fondovi Europske unije vrijedni 1,7 milijardi eura. Kazao je i da su u Europskoj komisiji zadovoljni nacrtom strategije, čija je izrada i sufinancirana iz fondova EU. Osim Strategije prometnog razvitka, u javnu raspravu krenula je i strateška procjena utjecaja na okoliš Strategije prometnog razvitka. Strategiju prometnog razvitka izradio je španjolsko-mađarski konzorcij IDOM i OTP Hungaro projekt, i to za 331.900 eura, a strateška procjena utjecaja ugovorena je s tvrtkom Planet za 95.051 euro.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pokrenulo je u četvrtak javnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Hrvatske od 2014. do 2030. godine.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će Vlada nakon okončanja javne rasprave strategiju donijeti u rujnu, a naglasio je da je usvajanje tog dokumenta važno jer bez njega se ne mogu koristiti fondovi Europske unije vrijedni 1,7 milijardi eura. Kazao je i da su u Europskoj komisiji zadovoljni nacrtom strategije, čija je izrada i sufinancirana iz fondova EU. Osim Strategije prometnog razvitka, u javnu raspravu krenula je i strateška procjena utjecaja na okoliš Strategije prometnog razvitka. Strategiju prometnog razvitka izradio je španjolsko-mađarski konzorcij IDOM i OTP Hungaro projekt, i to za 331.900 eura, a strateška procjena utjecaja ugovorena je s tvrtkom Planet za 95.051 euro.

Usto će se izraditi i dokument Prometni model, a ugovor je potpisan u ožujku ove godine s tvrtkom PVT Transport Consult u vrijednosti 1,027 milijuna eura. U nacrtu strategije pak nema konkretnih podataka, primjerice, o tome koliko će putnika u zračnom ili željezničkom prometu biti u Hrvatskoj 2030. godine, što su prometni stručnjaci s kojima smo razgovarali ocijenili neprihvatljivim. Hajdaš Dončić pak tvrdi kako se strategija ne bavi prognostikom i da će ti podaci biti obrađeni i navedeni u prometnom modelu koji se tek izrađuje. On je Strategiju prometnog razvitka proglasio najvažnijim dokumentom svog ministarstva.

Metodologija

Korak k pelješkom mostu

Hajdaš-Dončić je istaknuo da će usvajanje strategije pomoći u realizaciji nekih već odobrenih sredstava iz EU fondova, primjerice za proširenje Zračne luke Dubrovnik, za razvoj luka u Osijeku i Slavonskom Brodu te druge. Posredno je kazao i da se time ide i u pravcu toga da Hrvatska dođe do pelješkog mosta, za koji se radi studija izvodljivosti, jer bez primjene metodologije iz strategije novca za to iz fondova EU nema. 

Autor: Josip Bohutinski/VL
26. lipanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close