Gorski kotar uspješan je primjer korištenja novca Europske unije za poboljšanje digitalne infrastrukture. Digitalni jaz ove regije prije svega, čini niska razina informatičke pismenosti i nerazvijena svijest primjene ICT tehnologija, zatim slijedi nedostupnost javnih ICT usluga i nedostupnost širokopojasnih priključaka.
Stoga je općina Skrad uz pomoć europskih fondova odlučila smanjiti taj jaz osnivanjem Telecentra Skrad. Njime se prvenstveno pokušao riješiti problem informatičke (ne)pismenosti, pa je stvaranje informatičkih radionica postala prioritetna aktivnost. ”Taj kraj je geografski izoliraniji od ostalih područja, a karakterizira ga i intenzivna depopulacija, niska stopa prirodnog priraštaja, te ‘staro’ stanovništvo raspršeno po brojnim malim i teško dostupnim naseljima”, objašnjava Helena Kruljac, koordinatorica projekta Teleaccess koji se provodio u okviru Interreg IIIB CADSES programa namijenjenog transnacionalnoj suradnji između državnih, regionalnih i lokalnih vlasti zemalja koje čine CADSES područje. Projekt je bio financiran od strane Europske unije, a implementirao ga je Središnji državni ured za e-Hrvatsku koji sada spada pod Ministarstvo uprave, a partner u projektu bila je Hypo banka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu