Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Autohtoni hrvatski proizvodi doći će na europsko tržište

Autor: Poslovni.hr
15. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —

POŽEGA – Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija organiziralo je jučer u Požegi sedmi Nacionalni forum o pristupanju Europskoj uniji na temu “Autohtoni proizvodi” koji je okupio predstavnike državne uprave, lokalne uprave i samouprave, proizvođače te predstavnike udruga proizvođača autohtonih proizvoda. Uz problematiku proizvodnje autohtonih proizvoda raspravljalo se o ruralnom razvitku, ruralnom turizmu, te inicijativi za uključivanjem lokalnog stanovništva u razvoj vlastite sredine. U procesu pristupanja Europskoj uniji, kako je uvodno istaknula ministrica Kolinda Grabar Kitarović, važno je znati koje standarde moramo zadovoljiti te na koji način zaštititi svoje proizvode kako bi oni postali prepoznatljivi i na europskom tržištu. Mnogi od proizvoda mogu naći svoje mjesto na tom tržištu, no mnogi će i ostati unutar domaćeg prostora kao značajno obilježje ruralnog turizma.“Svakako budućnost autohtonih proizvoda nije samo u njihovoj zaštiti već i u zaštiti same proizvodnje i prenošenja s koljena na koljeno. Tako ćemo npr. sir i vrhnje morati zaštititi na svaki način, no to ovisi o tome hoće li se nastaviti ta proizvodnja u krajevima gdje se ona odvija, rekla je ministrica. Ruralni prostor, prema riječima ministra poljoprivrede Petra Čobankovića, treba prepoznati kao prostor visoke ekološke vrijednosti i neprocjenjive gospodarske važnosti. Ministarstvo poljoprivrede pružit će punu podršku proizvođačima kroz natječaje za dobivanje financijskih sredstava ali i u marketinškom predstavljanju proizvoda, posebice kroz sajmove, rekao je. Kroz upoznavanje, prezentiranje i konzumaciju šireg kruga potrošača postiže se i veće zanimanje za autohtone proizvode. Da bi tu proizvodnju zaštitili, Ministarstvo je donijelo različite pravilnike o oznakama vezanim uz kvalitetu, zemljopisno podrijetlo i slično. Po starim pravilnicima, mi smo u Hrvatskoj imali devet zaštićenih proizvoda, a s doregistracijom sukladno novim pravilnicima očekujem da će se taj broj i povećati, naglasio je ministar Čobanković.U borbi za europsko tržište pravo oružje hrvatskih proizvoda mora biti kvaliteta i originalnost i u proizvodnji i u promidžbi, rekao je Čobanković.
(H)

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

POŽEGA – Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija organiziralo je jučer u Požegi sedmi Nacionalni forum o pristupanju Europskoj uniji na temu “Autohtoni proizvodi” koji je okupio predstavnike državne uprave, lokalne uprave i samouprave, proizvođače te predstavnike udruga proizvođača autohtonih proizvoda. Uz problematiku proizvodnje autohtonih proizvoda raspravljalo se o ruralnom razvitku, ruralnom turizmu, te inicijativi za uključivanjem lokalnog stanovništva u razvoj vlastite sredine. U procesu pristupanja Europskoj uniji, kako je uvodno istaknula ministrica Kolinda Grabar Kitarović, važno je znati koje standarde moramo zadovoljiti te na koji način zaštititi svoje proizvode kako bi oni postali prepoznatljivi i na europskom tržištu. Mnogi od proizvoda mogu naći svoje mjesto na tom tržištu, no mnogi će i ostati unutar domaćeg prostora kao značajno obilježje ruralnog turizma.“Svakako budućnost autohtonih proizvoda nije samo u njihovoj zaštiti već i u zaštiti same proizvodnje i prenošenja s koljena na koljeno. Tako ćemo npr. sir i vrhnje morati zaštititi na svaki način, no to ovisi o tome hoće li se nastaviti ta proizvodnja u krajevima gdje se ona odvija, rekla je ministrica. Ruralni prostor, prema riječima ministra poljoprivrede Petra Čobankovića, treba prepoznati kao prostor visoke ekološke vrijednosti i neprocjenjive gospodarske važnosti. Ministarstvo poljoprivrede pružit će punu podršku proizvođačima kroz natječaje za dobivanje financijskih sredstava ali i u marketinškom predstavljanju proizvoda, posebice kroz sajmove, rekao je. Kroz upoznavanje, prezentiranje i konzumaciju šireg kruga potrošača postiže se i veće zanimanje za autohtone proizvode. Da bi tu proizvodnju zaštitili, Ministarstvo je donijelo različite pravilnike o oznakama vezanim uz kvalitetu, zemljopisno podrijetlo i slično. Po starim pravilnicima, mi smo u Hrvatskoj imali devet zaštićenih proizvoda, a s doregistracijom sukladno novim pravilnicima očekujem da će se taj broj i povećati, naglasio je ministar Čobanković.U borbi za europsko tržište pravo oružje hrvatskih proizvoda mora biti kvaliteta i originalnost i u proizvodnji i u promidžbi, rekao je Čobanković.
(H)

Autor: Poslovni.hr
15. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close