Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ne nasjedajte na lažne telefonske pozive u kojima vas traže broj kartice!

Autor: Ana Blašković
05. ožujak 2014. u 14:43
Podijeli članak —
Thinkstock

Pozivi najčešće dolaze u večernjim satima, ponekad i noću, a klijente se obaviještava da su im kartice navodno zloupotrebljene.

Hrvatska udruga banaka upozorava građane na najnoviju prijevaru; posljednjih dana povećan je broj sumnjivih telefonskih poziva starijim osobama koje zovu nepoznate osobe predstavljaju se kao službenici banke te od njih traže podatke o stanju na računu, broj kartice i PIN.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pozivi najčešće dolaze u večernjim satima, ponekad i noću, a klijente se obaviještava da su im kartice navodno zloupotrebljene te da će se to 'riješiti' ako im predaju karticu tekućeg računa i osobni identifikacijski broj (PIN). Potom predlažu način sastanka o primopredaju kartica i PIN-a.

Hrvatska udruga banaka upozorava građane na najnoviju prijevaru; posljednjih dana povećan je broj sumnjivih telefonskih poziva starijim osobama koje zovu nepoznate osobe predstavljaju se kao službenici banke te od njih traže podatke o stanju na računu, broj kartice i PIN.

Pozivi najčešće dolaze u večernjim satima, ponekad i noću, a klijente se obaviještava da su im kartice navodno zloupotrebljene te da će se to 'riješiti' ako im predaju karticu tekućeg računa i osobni identifikacijski broj (PIN). Potom predlažu način sastanka o primopredaju kartica i PIN-a.

"Obaviještavamo građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama", upozoravaju iz Hrvatske udruge banaka. Naglašavaju da ni banka ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove VISA/MasterCard, ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično). Korisnike koji su takve pozive dobili putem telefona ili elektroničkom poštom upozoravaju da ne odaju nijedan podatak o kartici te da o svemu obavijeste banku ili kartičnu kuću koje će s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.

"Svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale", poručuju iz HUB-a.

Autor: Ana Blašković
05. ožujak 2014. u 14:43
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close