Dok-ing rast izvoza temelji na robotima za atomske centrale

Autor: Bernard Ivezić , 06. veljača 2014. u 11:38
Vjekoslav Majetić, predsjednik Uprave Dok-Inga/Dalibor Urukalović/PIXSELL

U Dok-Ingu ističu kako se dva prototipa već koriste u Rusiji u nuklearnim elektranama.

Najpoznatija hrvatska tvrtka za proizvodnju robotskih vozila, zagrebački Dok-ing, planira proširiti proizvodnju na robote za održavanje nuklearnih centrala, te za dekontaminaciju prostora pogođenog kemijskim ili nuklearnim incidentom, doznaje Poslovni dnevnik.

Vjekoslav Majetić, predsjednik Uprave Dok-inga kaže da se dva prototipa već koriste u Rusiji u nuklearnim centrala na održavanju i zaštiti od požara. Ističe da mu se sada otvara nekoliko velikih izvoznih prilika za nove robote koje neće moći ostvariti bez podrške političara."O tome je bilo govora s premijerom Milanovićem prilikom njegova posjeta Dok-ingu, jer neke krupne izvozne poslove u svijetu jednostavno ne možete dobiti ako vas ne podupre vlastita država", kaže Majetić.Dok-Ing je tijekom prošle godine povećao broj zaposlenih za četvrtinu na 181 radnika uz stabilan prihod od 30 milijuna eura. Od tog iznosa čak 98 posto prihoda dolazi od izvoza, a u ovoj godini Majetić ga želi povećati za petinu. Navodi da je u razvoj novog robota utrošio tri godine.

"Država izvozničkoj tvrtci poput Dok-inga, kao i svakoj drugom uspješnom izvozniku, može pomoći tako da nas izvoznike državne institucije u inozemstvu podržavaju, da daje garancije kod krupnih izvoznih poslova i da nas podržava kroz HBOR", nabraja Majetić. Pohvalio je HBOR da ih je do sada korektno pratio u izvoznim poslovima i dodao da se nada da će tako biti i dalje.Ističe da, iako ga se u domaćim medijima najviše spominje po električnom automobilu, glavninu prihoda ostvaruje od prodaje robotskih vozila. Dok-ing je razvio robote za razminiranje, za rad u ekstremnim uvjetima u podzemnim rudnicima te u zaštiti od požara. Prilikom posjete premijera predstavljen je prototip robota za rudarenje.

Što je s Looxom?

Dok nema potpora ništa

Iako je u studenom prodao prvi električni automobil Loox Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu Vjekoslav Majetić kaže da zasad ipak u tom smislu nema velika očekivanja na hrvatskom tržištu. "Država nam tu zasad ne može pomoći, osim kada bi donijela mjere za stimulaciju električnih automobila za nas proizvođače", kaže Majetić. Navodi da su uvijek spremni javiti se na javne natječaje na kojima imaju prilike konkurirati sa svojom ponudom. Za idući korak, serijsku proizvodnju, nedostaju mu značajan kapital, prema vlastitim procjenama investicija od 150 mil. eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close