Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako je Zagreb dao svoj doprinos WEF-u u Davosu?

Autor: Bernard Ivezić
27. siječanj 2014. u 17:01
Podijeli članak —
Reuters

U zagrebačkoj tvrtki UX Passion ovaj je ponedjeljak posebno užurban.

U zagrebačkoj tvrtki UX Passion ovaj je ponedjeljak posebno užurban. U tvrtki koja je napravila najpoznatije svjetsko rješenje za praćenje poruka na Twitteru Wall of Tweets, analiziraju se rezultati rada na njihovom velikom i uspješnom izvoznom poslu za netom završen 44. Svjetski ekonomski forum (WEF) u Davosu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uz tajanstvenost, stroga pravila i kodekse izvješćivanja, poput onog Charham Housea, u pitoresknom se švicarskom gradiću više od 2500 najmoćnijih ljudi svijeta od 21. do 25. siječnja kontrolirano i vrlo selektivno medijski izoliralo od ostatka svjetske populacije.

U zagrebačkoj tvrtki UX Passion ovaj je ponedjeljak posebno užurban. U tvrtki koja je napravila najpoznatije svjetsko rješenje za praćenje poruka na Twitteru Wall of Tweets, analiziraju se rezultati rada na njihovom velikom i uspješnom izvoznom poslu za netom završen 44. Svjetski ekonomski forum (WEF) u Davosu.

Uz tajanstvenost, stroga pravila i kodekse izvješćivanja, poput onog Charham Housea, u pitoresknom se švicarskom gradiću više od 2500 najmoćnijih ljudi svijeta od 21. do 25. siječnja kontrolirano i vrlo selektivno medijski izoliralo od ostatka svjetske populacije.

Upravo to Wall of Tweetsu daje posebnu težinu.

Naime, Twitter račun WEF-a broji više od dva milijuna sljedbenika što ga čini glavnom poveznicom između svjetskih moćnika i ostatka svijeta, a UX Passionov Wall of Tweets ključan je dio infrastrukture koji organizatorima omogućuje da ta komunikacija bude uspješnija i otvorenija nego ikad prije.

Vibor Cipan, direktor UX Passiona kaže da ih više ništa ne iznenađuje pa tako ni galopirajući rast informacija koje su ove godine obradili iz Davosa.

"Tijekom prošlog tjedna su teme #Davos i #WEF14 nekoliko puta bile trending teme, odnosno najtagiranije teme na Twitteru u globalnim razmjerima što dovoljno govori o tome o koliko velikoj količini sadržaja pričamo", kaže Cipan.

Dodaje da je UX Passionov softver, Wall of Tweets, srećom u stanju bez problema obraditi i višestruko veće količine podataka. Svoj softver zato neprekidno nadograđuju kako vlastitim sredstvima, a Cipan kažu da im je lani djelom pomoglo i Ministarstvo poduzetništva i obrta.

Direktor UX Passiona usprkos tome naglašava da je tehnologija tu zapravo sekundarna. Na projektu za WEF u Davosu ove je godine radio četveročlani tim iz Zagreba.

"Nisu svi radili s istim intenzitetom cijelo vrijeme, jer veliki dio posla se odvija i prije same konferencije u smislu prilagodbe platforme, feeda i generalno uključuje dosta posla oko razvojna samog softverskog rješenja, njegove prilagodbe i u konačnici dizajna", kaže Cipan.

Pojašnjava da je UX Passion prvenstveno tvrtka koja se bavi dizajnom i usabilityjem web, mobilnih i generalno digitalnih rješenja, tako da najveću vrijednost daje njihovo znanje o načinima korištenja informacija, iz vizualnog dizajna i svega što čini korisničko iskustvo u najširem smislu te riječi.

"To je naš veliki adut u radu s klijentima. Ne isporučujemo samo softversko rješenje, nego stvaramo korisnička iskustva omogućujući platformu, kanale komunikacije, puteve za razmjenu ideja i stavova", kaže Cipan.

Drugi je dio posla, pojašnjava on, uključuje praćenje relevantnih društvenih mreža, primjenu heurističkih metoda za određivanje i prikaz najkvalitetnijeg i najrelevantnije sadržaja.

"Posebna se pozornost posvećuje vođenju računa oko politički, društveno i gospodarski osjetljivih tema poput odnosa Irana, Izraela i Sirije ili primjerice Kine i Japana", navodi Cipan.

Jednako tako posebna se pozornost daje i načinu na koji se prate on-the record i off-the-record paneli. U Davosu se primjenjuju takozvana Charham House pravila koja sprečavaju navođenje izvora s off-the-record panela. Drugim riječima, može se prenijeti o čemu se govorilo, ali ne i tko je to izjavio.

"Javne panele stoga možemo ne samo prenositi već obrađivati i sadržajno obogaćivati te je tu citiranje sudionika poželjno. No, kod privatnih panela zato se ništa ne prepušta slučaju, odnosno automatizaciji, već uvijek postoji jedna ili više osoba koja sadržaje obrađuje, pregledava i šalje prema jednom od brojnih zaslona ili javno na web", kaže Cipan.

Dodaje kako su do sada odradili devedesetak sličnih projekata i da to rade već četvrtu godinu za redom za WEF u Davosu.

"Iznenađenja više nema, postoje samo novi izazovi koje stvaraju društveni mediji koji su puno širi, brži i dinamičniji nego prije", zaključuje Cipan.

Autor: Bernard Ivezić
27. siječanj 2014. u 17:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close