Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kraj ere content marketinga na Facebooku?

Autor: Jurica Dujmović
24. prosinac 2013. u 18:30
Podijeli članak —
Mark Zuckerberg, čelnik Facebooka (Reuters)

Budući da fanove ne mogu drugačije dosegnuti, oglašivači će prionuti pojačanom promoviranju proizvoda i usluga, dok će komunikacija s fanovima, i content marketing pasti u drugi plan.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Mnogi domaći portali koji se bave marketingom i društvenim mrežama ovih su dana zaobišli temu koju su bolje popratili  strani mediji. Radi se o promjeni koja će iz temelja promijeniti pristup marketingu na Facebooku i koju zbog toga nikako ne bismo smjeli zaobići. Ukoliko ste vlasnik ili administrator na poslovnim stranicama Facebooka i bez ovog članka vjerojatno znate o čemu govorim. Facebook je još jednom zagrizao u vidljivost (reach) poslovnih stranica do te mjere da je ga je gotovo prepolovio. Naravno, govorimo o organskom dometu, tj. vidljivosti vaših objava BEZ plaćanja oglasa. Kako ne bi bilo zabune, Facebook je marketingašima u svom službenom dokumentu o tome otvoreno rekao: predlažemo da se fokusirate na plaćene oglase.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Mnogi domaći portali koji se bave marketingom i društvenim mrežama ovih su dana zaobišli temu koju su bolje popratili  strani mediji. Radi se o promjeni koja će iz temelja promijeniti pristup marketingu na Facebooku i koju zbog toga nikako ne bismo smjeli zaobići. Ukoliko ste vlasnik ili administrator na poslovnim stranicama Facebooka i bez ovog članka vjerojatno znate o čemu govorim. Facebook je još jednom zagrizao u vidljivost (reach) poslovnih stranica do te mjere da je ga je gotovo prepolovio. Naravno, govorimo o organskom dometu, tj. vidljivosti vaših objava BEZ plaćanja oglasa. Kako ne bi bilo zabune, Facebook je marketingašima u svom službenom dokumentu o tome otvoreno rekao: predlažemo da se fokusirate na plaćene oglase.

Kraj ere content marketinga na Facebooku? 

Prije svega, pogledajmo što to znači za Facebook i online marketing općenito. Facebook je bio jedan od glavnih argumenata zbog kojih se promovirala era “content marketinga”, tj. strateški pristup u kojem je kvalitetan sadržaj najvažniji. U samim početcima, o kvaliteti sadržaja ovisila je posjećenost vaših stranica. Čitatelji su bili u mogućnosti vidjeti većinu sadržaja koji objavljujete i odabrati žele li taj sadržaj i dalje pratiti, ili ste im pak postali dosadni i zamorni. Njihov izbor bio je bitan; kad vas jednom “lajkaju” zaradili biste prisutnost na njihovom newsfeedu, koju je trebalo zadržati kvalitetnim postovima.

Danas kada su najglasniji oni najdubljeg džepa, Facebook nas vraća desetljećima unatrag, stavljajući u prvi plan vlastite interese, a ne interese svojih korisnika. Za Facebook ovaj korak znači veće prihode, ali i gubitak velikog dijela malih poslovnih korisnika. Oni u cijelosti odustaju od marketinga na Facebooku ili pribjegavaju korištenju manje popularnih metoda oglašavanja i komunikacije kako bi zadržali barem djelić fanova na čijem su broju ranije temeljili svoje reklamne strategije. Za velike klijente i dalje se stvari ne mijenjaju značajnije, osim eventualne redistribucije budžeta.

Prognoza vremena za Facebook: tmurno i oblačno

Da ne bi bilo zabune, sadržaj je i dalje bitan, ali glavnu riječ ima oglasni budžet, a ne preferencije korisnika. Ukoliko se ovaj trend nastavi, u budućnosti će se broj Facebook fanova još više osipati, a prosječna kvaliteta prezentiranog sadržaja poslovnih korisnika dodatno će se spustiti. Zašto? Jednostavno, ne može si svatko priuštiti dugoročnu marketinšku strategiju koja se pretežno sastoji u promoviranju postova sa zanimljivim i korisnim sadržajem. Pravilo 80:20 postajat će stvar prošlosti. S jedne strane, šefovi i tvrtke klijenti željet će znati što dobivaju za svoj novac. S druge strane će, zbog porebe za pojačanim oglašavanjem, bruto cijena usluga agencija koje nude održavanje Facebook stranica dodatno porasti. Određeni broj administratora Facebook stranica malih tvrtki zato će izgubiti posao, jer će im bez adekvatnog budžeta biti iznimno teško opravdati “golu cijenu” rada.

Facebook čeka sudbina Myspacea?

Budući da fanove ne mogu drugačije dosegnuti, oglašivači će prionuti pojačanom promoviranju proizvoda i usluga, dok će komunikacija s fanovima, i content marketing pasti u drugi plan. Korisnici će pak imati sve manje razloga za lajkanje, jer će transformacija iz content marketinga u “klasično” oglašavanje biti sve izrazitija. Nastavi li ovako, Facebook će se postupno pretvoriti u mrežu koja udaljava, a ne približava korisnike i predstavnike brandova..

Autor: Jurica Dujmović
24. prosinac 2013. u 18:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close