Nakon što je za Hrvatsku poštansku banku Vlada dobila začudno tanku ponudu Erstea te sudeći po vrlo opreznim najavama investitora zainteresiranih za preuzimanje Croatia osiguranja, dojam je da je monetizacija autocesta ključni posao koji će obilježiti 2014. godinu te osigurati barem srednjoročnu stabilnost hrvatskih javnih financija.
Otprije je poznato da bi se kao konzorcij za koncesiju trebale natjecati dvije grupe ponuđača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Najkvalitetnije je rješenje VINJETA , koja DONOSI SMANJENJE TROŠKOVA.
Sve pametne zemlje u našem kruženj imaju vinjete , da li treba išta dodati.
Da li se već nismo naučili , svaki stranac dolazi da odnese i ono što nismo ni mislili da se može prodati , od HT -a pa nadalje.
Dati prometnice u koncesiju to je monstruozno prema narodu , koji će na kraju morati plačati solidarno za saniranje uništenih i ne održavanih prometnica.
Jadni mi što nam se još sprema. Plačaš porez iako si ostao bez posla.
Davanje autocesta u koncesiju je suluda ideja.
1. Zasto bi dali autoceste stranim strucnjacima koji ce ostvarivati dobit i placati na to porez? Zar nije logicnije da autocestama upravljaju Mate, Pero, Mika, Jozo i drugi nasi kompetentni strucnjaci koji ce kao i dosad stvarati gubitke narednih 50 godina??
2. Zasto bi od koncesionara uzeli EUR 2-3mlrd? Sta fali sadasnjem modelu po kojem koncesionari uplacuju HRK 0 u proracun te istvremeno iz proracuna dobivaju milijarde (HAC je 2012. dobio kapitalnu pomoc iz proracuna od HRK 1.4mlrd)?
3. Zasto bi od koncesionara uzeli EUR 2-3mlrd i otplatili dio kredita? Pa svima je poznato da bankari jedva cekaju da refinanciraju postojece kredite. Navodno cak i nude otpis dijela kredita i otplatu ostatka u periodu od 850 godina s kamatnom stopom od 0%.
4. Kako se ti stranci vise usudjuju poslovati s profitom? Od gubitaske INE stvorili profitabilnu kompaniju. Preuzeli gubitaske hrvatske banke pa sad rade s profitom. Zamislite, cak se i usudjuju otpustati visak zaposlenih! Jos samo fali da preuzmu Croatia Airlines, jos jedan hrvatski biser koji je zadnju put ostvario profit dok sam ja pohadjao osnovnu skolu, pa da i nju ucine profitabilnom! Grozni su ti kapitalisti!Fuj
Zakljucak: Umjesto monetizacije, trebalo bi izgraditi jos 4,000km novih autocesta, od Sv. Ivana Zeline, preko Cabara pa sve do Lastova te zasposlit barem jos 27,000 ljudi u HAC-u i ARZ-u. Pa neka nasa socijalisticka omladina, predvodjena ovim perspektivnim mladicem s lijepom dugom kosom (na slici gore), upravlja nasim cestama.
Ako ne budu oni javit ce se neko iz Kazahstana ili Quatara ili ce vec Nino Pavic naci nekoga.
Uključite se u raspravu