Renault-Nissan priznao da su električni automobili komercijalni fijasko

Autor: Tomislav Oharek , 12. studeni 2013. u 10:54
Carlois Ghosn, predsjednik Uprave Renault-Nissana

U Renault-Nissanu misle da razlog lošoj prodaji nije visoka cijena, već nerazvijena infrastruktura za punjenje električnih automobila.

Svjetska prodaja električnih automobila kasni čak četiri godine u odnosu na prognoze, priznao je Carlos Ghosn, predsjednik Uprave Renault-Nissana.

Time je po prvi put priznao kako će kompanija inače predvodnik u industriji električnih automobila debelo promašiti projecirane ciljeve za novu generaciju vozila.Za The Financial Times je priznao kako se tržište nije razvilo u skladu s njegovim prognozama. A taj će poraz biti tim bolniji jer su Renault i Nissan ulili milijarde eura u razvoj električnih automobila i ujedno postali najglasniji zagovornik te nove tehnologije. Naime Renault i Nissan, koji niz godina imaju partnerstvo, očekivali su kako će do kraja 2016 godine prodati 1,5 milijuna električnih automobila. "Nećemo to doseći, a ovim tempom ćemo doći do te brojke četiri ili pet godina kasnije", rekao je Ghosn.

Problem je u tome što su unatoč pompoznim najavama, ogromnim investicijama i pritisku vlada na prelazak na ekološki mnogo prihvatljivije električne automobile oni i dalje  (pre)skupi, ograničenog dosega i bez razvijene infrastrukture za punjenje takvih vozila. Tako su Renault i Nissan u proteklih pet godina prodali jedva nešto više od 120.000 električnih automobila, no pirova pobjeda je to što su tom brojkom debelo ispred konkurenata. Najprodavaniji je model pak Nissanov Leaf, kojeg je prodano 85.000 komada."Ne mislim da je glavni problem cijena automobila. U pitanju je infrastruktura za koju smo bili uvjereni da će se graditi bržim tempom. Osobno nikad ne bih kupio automobil na benzin, ako u blizini nema benzinskih crpki", istaknuo je Ghosn.

Na pomolu bolji dani

Spasit će ih konkurencija

Dok su rivali poput GM-a, Honde i Tesla Motorsa također proizvodili potpuno električne automobile, Renault Nissan se odlučio da mu upravo oni budu perjanica i strateška orijentacija. Analitičari ipak smatraju da sve nije tako crno po francusko-japansku automobilsku grupu, a iz problema bi ih mogla izvući upravo konkurencija. Naime, na tržište električne automobile izbacuju i BMW i VW, pa se očekuje da bi se konačno moglo početi više ulagati u infrastrukturu za punjenje takvih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close