Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ina će ulaganje u maloprodaju okruniti ‘zelenom’ benzinskom

Autor: Poslovni dnevnik
07. studeni 2013. u 17:06
Podijeli članak —
Darko Markotić (Foto: Anto Magzan/PIXSELL)

Intenzivna ulaganja počela su na vrhuncu recesije 2010., putem Maloprodajne akademije educiraju zaposlenike.

Kompanije koje su dio naftne industrije posebno su izložene dinamičnim promjenama. Pojava sve većeg broja igrača na naftnom tržištu dodatno je zaoštrila tržišnu utakmicu, pa svjedočimo i velikom pomaku u kvaliteti i opsegu usluga koje maloprodajna mjesta pružaju potrošačima. Ina, koja je 2000. bila jedina na maloprodajnom i veleprodajnom tržištu Hrvatske, danas se suočava s porastom konkurencije u maloprodajnom segmentu. Iako je dolazak novih igrača smanjio njezin dio kolača, Ina je uspjela ne samo zadržati stabilan tržišni udio već i poziciju lidera.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Pojava konkurencije prirodan je razvoj situacije i uobičajen razvoj tržišta u svakom modernom gospodarstvu. To nas je natjeralo da budemo još bolji, da pružimo više i kvalitetnije. Dok se investicije u krizi obično smanjuju, mi smo odlučili iskoristiti tržišnu situaciju i sredinom 2010., na vrhuncu recesije, intenzivno smo počeli s ulaganjima. Odlučili smo kupcima, uz vrhunsko gorivo, ponuditi dodatni asortiman – prilagođen sredinama u kojima poslujemo, a dio smo sredstava uložili i edukaciju svojih zaposlenika. Tako je Ina pokrenula Maloprodajnu akademiju, čiji je glavni cilj promjena odnosa prema kupcima“, kaže Darko Markotić, izvršni direktor maloprodaje Ine.

Kompanije koje su dio naftne industrije posebno su izložene dinamičnim promjenama. Pojava sve većeg broja igrača na naftnom tržištu dodatno je zaoštrila tržišnu utakmicu, pa svjedočimo i velikom pomaku u kvaliteti i opsegu usluga koje maloprodajna mjesta pružaju potrošačima. Ina, koja je 2000. bila jedina na maloprodajnom i veleprodajnom tržištu Hrvatske, danas se suočava s porastom konkurencije u maloprodajnom segmentu. Iako je dolazak novih igrača smanjio njezin dio kolača, Ina je uspjela ne samo zadržati stabilan tržišni udio već i poziciju lidera.

“Pojava konkurencije prirodan je razvoj situacije i uobičajen razvoj tržišta u svakom modernom gospodarstvu. To nas je natjeralo da budemo još bolji, da pružimo više i kvalitetnije. Dok se investicije u krizi obično smanjuju, mi smo odlučili iskoristiti tržišnu situaciju i sredinom 2010., na vrhuncu recesije, intenzivno smo počeli s ulaganjima. Odlučili smo kupcima, uz vrhunsko gorivo, ponuditi dodatni asortiman – prilagođen sredinama u kojima poslujemo, a dio smo sredstava uložili i edukaciju svojih zaposlenika. Tako je Ina pokrenula Maloprodajnu akademiju, čiji je glavni cilj promjena odnosa prema kupcima“, kaže Darko Markotić, izvršni direktor maloprodaje Ine.

Inina Maloprodajna akademija, pokrenuta u ljeto 2012. s ciljem poboljšanja odnosa prema kupcima, omogućila je zaposlenicima na benzinskim crpkama daljnji razvoj prodajnih vještina i znanja kao osnovne poluge za ostvarivanje komercijalne izvrsnosti. Kroz Akademiju Ina je osigurala unapređenje komunikacije s potrošačima te kod zaposlenika osvijestila poslovne procese na benzinskoj postaji i njihovu odgovornost u osiguranju zadovoljstva kupaca.

Kontinuirana ulaganja maloprodajnu mrežu u vrijednosti većoj od 350 milijuna kuna u posljednjih nekoliko godina dovela su do toga da Ina danas ima najveću moderniziranu maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj. Čak 145 benzinskih postaja diljem Hrvatske je modernizirano, a više od 10 je u postupku modernizacije. Ina je odlučila izgraditi samoodrživu, ekološki prihvatljivu i inovativnu “zelenu” benzinsku postaju koja će koristi različita tehnološka rješenja za racionalnu upotrebu potrebnih resursa, prvu takve vrste u Hrvatskoj.

Projekt nazvan “Energija za budućnost” pokrenut je u srpnju ove godine, a prva takva benzinska postaja bit će izgrađena u Zagrebu, na lokaciji postaje Stupnik-istok. Njezino dovršenje planirano je u drugoj polovici 2014.

“I u vremenu kada smo suočeni s kontinuiranim padom potražnje za naftnim derivatima ostajemo predani daljnjim ulaganjima u maloprodajnu mrežu. Tako ćemo osigurati dugoročnu održivost maloprodajnog poslovanja te rast i razvoj na domaćem i regionalnom tržištu“, zaključuje Markotić. 

Veća ponuda i jahtašima

Moderniziraju i benzinske u marinama

Na povećanu konkurenciju Ina odgovara i modernizacijom benzinskih postaja u marinama kako bi se na taj način prilagodili sofisticiranim zahtjevima i potrebama jahtaša koji posjećuju hrvatsku obalu. Pri tome će se usmjeriti na tehnologiju opskrbe gorivom, siguran pristup postajama, ali i opskrbi proizvodima široke potrošnje koja će udovoljiti specifičnim potrebama tih kupaca.

Autor: Poslovni dnevnik
07. studeni 2013. u 17:06
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close