Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Bruxelles smatra da piloti mogu letjeti i više od 13 sati dnevno

Autor: Ante Pavić
10. listopad 2013. u 22:01
Podijeli članak —
Savez britanskih pilota pozvao vladu da zaštiti domaće letove/FOTOLIA

Komisijin prijedlog trebao bi pomoći zrakoplovnim kompanijama, a svaka pojedinačna zemlja članica može dogovoriti i bolje uvjete.

Europski parlament na plenarnoj je sjednici prihvatio prijedlog Europske komisije o vremenu letenja za europske pilote i kabinsko osoblje kojemu se sindikati snažno odupiru.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Piloti koji rade u EU prema prijedlogu Komisije mogu letjeti i više od 13 sati tijekom dana i 11 sati i 45 minuta tijekom noćnog leta. Odluka je zaprepastila europske civilne pilote. Sindikati su tražili ograničenje noćne smjene na 10 sati letenja."Tužan dan za europsku sigurnost u letenju", napisali su na društvenoj mreži Tweeter iz Europskog pilotskog udruženja. Prijedlog je obuhvaćao i smanjenje maksimalnih sati leta tijekom godine s 1300 na 1000. Kritičari smatraju da su čak predložene mjere sindikata nedovoljne jer zanemaruju znanstvene preporuke o ograničavanju letenja na maksimalnih 10 sati. Liječnici  su protiv 16-satnog letenja, a zastupnici Zelenih u EP-u prozvali su Europsku komisiju da "igra opasnu igru".

Europski parlament na plenarnoj je sjednici prihvatio prijedlog Europske komisije o vremenu letenja za europske pilote i kabinsko osoblje kojemu se sindikati snažno odupiru.

Piloti koji rade u EU prema prijedlogu Komisije mogu letjeti i više od 13 sati tijekom dana i 11 sati i 45 minuta tijekom noćnog leta. Odluka je zaprepastila europske civilne pilote. Sindikati su tražili ograničenje noćne smjene na 10 sati letenja."Tužan dan za europsku sigurnost u letenju", napisali su na društvenoj mreži Tweeter iz Europskog pilotskog udruženja. Prijedlog je obuhvaćao i smanjenje maksimalnih sati leta tijekom godine s 1300 na 1000. Kritičari smatraju da su čak predložene mjere sindikata nedovoljne jer zanemaruju znanstvene preporuke o ograničavanju letenja na maksimalnih 10 sati. Liječnici  su protiv 16-satnog letenja, a zastupnici Zelenih u EP-u prozvali su Europsku komisiju da "igra opasnu igru".

Smatraju da će prijedlog voditi povećanju radnih sati i stresa pilota što će samo povećati rizik za putnike. Najveće grupacije u Parlamentu – socijalisti i demokrati s jedne te pučani s druge strane, glasali su za Komisijin prijedlog, iako su mnogi od njihovih  članova odbili taj isti prijedlog na prethodnom zasjedanju odbora za promet. Svi sada uvjeravaju kako će Komisijin prijedlog pomoći zrakoplovnim kompanijama te kako svaka pojedinačna zemlja članica može dogovoriti i bolje uvjete.

U Hrvatskoj, primjerice, piloti Croatia Airlinesa imaju normu od 700 sati leta godišnje. Takva uvjeravanja, međutim, ne zadovoljavaju mnoge pa je Savez britanskih pilota pozvao tamošnju vladu da zaštiti domaće letove od europskog smanjivanja sigurnosti. Pozvali su je da se uvjeri u nesigurnost predloženih mjera i njihovu znanstvenu neutemeljenost. Njihova agencija za civilno zrakoplovstvo pozdravila je Komisijin prijedlog kao korak naprijed u harmonizaciji pravila. 

Autor: Ante Pavić
10. listopad 2013. u 22:01
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Čini se da je vrijeme da se pilote zamijeni robotima!

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close