Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

HTZ vratio potpore u sezonu, a budžet tek treba izglasati

Autor: Marija Crnjak
23. kolovoz 2013. u 13:18
Podijeli članak —
Meri Matešić. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Javni poziv partnerima za oglašavanje HTZ-a s privatnim i javnim sektorom za narednu godinu nikad nije bio objavljen ranije.

Hrvatska turistička zajednica u 2014. godini ponovno će davati potporu organizatorima putovanja za period glavne turističke sezone, što je lani ukinuto i udruženo oglašavanje odnosilo se isključivo za period pred i posezone. O tome da će takva odluka biti donesena spekulira se od srpnja, od one epizode kad je zabilježen pad cestovnog prometa prema Hrvatskoj, što se dijelom tumačilo kao posljedica izbacivanja sezone iz udruženog oglašavanja. 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Inače, javni poziv partnerima za oglašavanje HTZ-a s privatnim i javnim sektorom za narednu godinu nikad nije bio objavljen ranije. U HTZ-u kažu da će se ovim potezom omogućiti turističkom sektoru kvalitetnija priprema turističke sezone 2014., s obzirom da već sada imaju na raspolaganju informacije o načinima udruženog oglašavanja za sljedeću sezonu. Doduše, u objavi HTZ-a ne navodi se koliko HTZ u ovoj godini planira uložiti novca u udruženo oglašavanje.

Hrvatska turistička zajednica u 2014. godini ponovno će davati potporu organizatorima putovanja za period glavne turističke sezone, što je lani ukinuto i udruženo oglašavanje odnosilo se isključivo za period pred i posezone. O tome da će takva odluka biti donesena spekulira se od srpnja, od one epizode kad je zabilježen pad cestovnog prometa prema Hrvatskoj, što se dijelom tumačilo kao posljedica izbacivanja sezone iz udruženog oglašavanja. 

Inače, javni poziv partnerima za oglašavanje HTZ-a s privatnim i javnim sektorom za narednu godinu nikad nije bio objavljen ranije. U HTZ-u kažu da će se ovim potezom omogućiti turističkom sektoru kvalitetnija priprema turističke sezone 2014., s obzirom da već sada imaju na raspolaganju informacije o načinima udruženog oglašavanja za sljedeću sezonu. Doduše, u objavi HTZ-a ne navodi se koliko HTZ u ovoj godini planira uložiti novca u udruženo oglašavanje.

U ovoj godini za poticanje dolazaka izvan sezone (osim na kontinentu bez Zagreba) uloženo je 7,5 milijuna eura. Na naš upit o iznosu u HTZ-u su poručili da planiraju imati otprilike isti budžet za aktivnosti udruženog oglašavanja kao i ove godine, no konačnu odluku o iznosu tek treba donijeti Turističko vijeće i Sabor HTZ-a.

Novost je i smanjeni broj modela udruženog oglašavanja na svega pet u odnosu na lanjskih sedam modela, a u HTZ-u kažu da će se pojednostaviti dokazna dokumentacija, te se prilikom raspodjele sredstava uvažava značaj pojedine županije mjeren brojem ostvarenih noćenja u 2012. godini. Također, sukladno strateškom marketinškom cilju  HTZ-a, a to je povećanje dolazaka u pred i posezoni, 70 posto sredstava će biti uloženo u aktivnosti za pred i posezonu, dok će se 30 posto odnositi na glavnu sezonu. Budući da je drugi strateški marketinški cilj HTZ-a povećanje broja dolazaka u kontinentalnoj Hrvatskoj, sredstva će se kontinuirano tijekom cijele godine raspoređivati u tu svrhu", stoji u objavi, uz napomenu da su modeli usuglašeni sa svim relevantnim nacionalnim strukovnim udrugama i sustavom turističkih zajednica.

„Novi modeli su rezultat uloženog truda svih uključenih u njihovu izradu te je ovo prvi puta da se u pripremu sljedeće sezone kreće ovako rano. S obzirom da je ovogodišnji pristup njihovoj izradi potpuno nov, sveobuhvatan, te potpuno usklađen s našim ciljevima i zadaćama, s pravom očekujemo pozitivne koristi od novih poboljšanih i pojednostavljenih modela u 2014. godini“, kaže Meri Matešić, direktorica glavnog ureda HTZ-a.

Prvi model se odnosi na oglašavanje nositelja smještajne ponude privatnog sektora, uz sudjelovanje sustava turističkih zajednica, s tim da HTZ sudjeluje s 25 posto, a sustav turističkih zajednica i/ili nositelj smještajne ponude sa 75 posto.

Model II se odnosi na opće oglašavanje ponude destinacije (opće/imidž oglašavanje koje provodi sustav turističkih zajednica i nacionalne strukovne udruge u turizmu za svoje članice), a tu HTZ sudjeluje s 50 posto. Model III se odnosi na oglašavanje organiziranih programa putovanja turoperatora i turističkih agencija, konsolidatora u zračnom charter prijevozu i konsolidatora programa organiziranih putovanja. U odnosu na 2013. godinu, novost je što se  partneri razvrstavaju prema značaju pojedinog partnera za hrvatski turizam, koji će se utvrđivati prema vrsti, karakteristikama, razdoblju i dinamici ostvarivanja te planiranom obujmu programa za Hrvatsku za naredne tri godine (2014., 2015. i 2016.). Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu III može iznositi najviše do 50 posto.

Model IV se odnosi na oglašavanje posebnih programa od interesa za pojedine destinacije, a može obuhvaćati: oglašavanje programa zračnog, trajektnog/brodskog, željezničkog i autobusnog prijevoza od interesa za turizam destinacije, oglašavanje organiziranih zimskih i drugih programa tour operatora/turističkih agencija od posebnog interesa za turizam destinacije, oglašavanje ostalih programa od interesa za turizam destinacije. Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu IV može iznositi najviše do 50 posto.

Model V se odnosi na oglašavanje ponude kontinenta, osim Grada Zagreba (oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora, opće/imidž oglašavanje te oglašavanje organiziranih putovanja s najmanje jednim noćenjem). Za oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora i opće/imidž oglašavanje, uvjeti će biti isti kao i za ostale županije, ali će udjel sredstava HTZ-a biti veći i iznosit će do 80 posto. Hrvatska turistička zajednica će kontinuirano analizirati kvalitetu provedenih promotivnih kampanja  po svim modelima oglašavanja s javnim i privatnim sektorom te mjeriti isplativost ulaganja u cijeli projekt, s ciljem ostvarivanja maksimalnog povrata na uložena sredstva.

Autor: Marija Crnjak
23. kolovoz 2013. u 13:18
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close