Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Evo što maturanti i brucoši misle o odabiru studija i budućoj karijeri

Autor: Objava za medije
27. lipanj 2013. u 16:25
Podijeli članak —
Press foto

Pet tisuća maturanata i brucoša izjasnilo se o zadovoljstvu s odabirom svoje karijere, željama u daljnjem obrazovanju i planovima za budućnost.

Portal Srednja.hr u suradnji s partnerima, Visokim učilištem Algebra – Visokom školom za primijenjeno računarstvo, HTC-om i Lantea grupom, proveo je dosad najveće istraživanje o odlukama i namjerama maturanata prilikom upisa na fakultete i visoke škole. Pet tisuća maturanata i brucoša izjasnilo se o zadovoljstvu s odabirom svoje karijere, željama u daljnjem obrazovanju i planovima za budućnost.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Najzanimljiviji zaključci istraživanja:

Portal Srednja.hr u suradnji s partnerima, Visokim učilištem Algebra – Visokom školom za primijenjeno računarstvo, HTC-om i Lantea grupom, proveo je dosad najveće istraživanje o odlukama i namjerama maturanata prilikom upisa na fakultete i visoke škole. Pet tisuća maturanata i brucoša izjasnilo se o zadovoljstvu s odabirom svoje karijere, željama u daljnjem obrazovanju i planovima za budućnost.

Najzanimljiviji zaključci istraživanja:

  • Gotovo polovica ispitanih studenata koji su prošle godine upisali fakultet, razmišlja o promjeni studija, dok bi svaki peti sigurno odabrao nešto drugo da može ponovno birati
  • 48 posto ispitanih studenata i učenika smatra da većina samo želi što lakše doći do diplome, neovisno o stečenim znanjima i kompetencijama te smatra da je to glavni razlog zbog kojeg više mladih ne želi studirati tehničko i prirodno područje (eng. STEM)
  • Maturanti prilikom odabira studija najviše cijene mišljenje poznanika koji rade u struci, a oni koji se vode savjetima roditelja u velikom broju budu nezadovoljni upisanim studijem
  • Unatoč činjenici da su mladi prilično samosvjesni prilikom odabira fakulteta, ipak značajno raste utjecaj poznanika, obitelji, prijatelja i profesora – analiza pokazuje da je najkorisnije slijediti savjete pojedinaca koji već rade u struci kojom se žele baviti, a da savjeti roditelja mogu biti i prilično neobjektivni.
  • Tri najpoželjnija fakulteta u državi su zagrebački Filozofski fakultet, Ekonomski fakultet i Fakultet elektrotehnike i računarstva.

Portal Srednja.hr putem svojih stranica na Facebooku – stranice samog portala, te stranica Maturanti 2011/2012 i Maturanti 2012/2013 proveo je dosad najveće istraživanje među maturantima i brucošima u Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 5000 maturanata i brucoša.

"Ovo paralelno istraživanje provedeno među brucošima i maturantima dalo je kompletnu sliku stvarnog stanja u obrazovnom sustavu otkrivajući motive, očekivanja i faktore koji utječu na odabir studijskih programa kod ove populacije. Rezultati su nam otkrili što zaista zanima hrvatske maturante i brucoše, ali i što sve utječe na njihove bolje ili lošije odabire", kazao je Aldo Franičević, glavni urednik portala Srednja.hr.

Najpoželjniji fakultet među mladima očekivano je iz društveno-humanističkog područja, pa je tako najpopularniji Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, a potom slijede Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva. Prvih devet fakulteta na listi najpoželjnijih nalazi se u Zagrebu a na desetom je mjestu osječki Filozofski fakultet. Splitski Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje nalazi se na dvanaestom mjestu po popularnosti među budućim studentima koji su sudjelovali u istraživanju.

Svoju buduću karijeru mladi prvenstveno biraju prema osobnim afinitetima, a iznimno zanimljivo je da ih više zanima kakva je perspektiva zapošljavanja u njihovoj struci na stranom, a nego na domaćem tržištu. Nakon upisa fakulteta, gotovo 70 posto današnjih brucoša zadovoljno je svojim izborom. Svejedno, svaka deveta osoba nezadovoljna je onim što je izabrala. Kada se gleda populacija brucoša, dakle studenata koji su prošle godine upisali svoje studije, svaki peti student danas bi definitivno promijenio svoj studij, a svaki treći to bi možda učinio. U pravilu se radi o studentima koji su upisali fakultet rangiran niže od petog mjesta na svoj listi preferencija na državnoj maturi.

„Analiza podataka je pokazala da su mladi prilično samosvjesni, odnosno da se prilikom izbora studija najviše vode vlastitim afinitetima. Vjeruju poznanicima koji rade u struci, potom kolegama koji već studiraju te roditeljima, braći i sestrama. Međutim, oni koji su svojim fakultetima dali najniže ocjene i koji nisu zadovoljni studijem u pravilu su studenti koji su od vanjskih utjecaja ponajviše prihvaćali savjete roditelja i obitelji.“, pojasnio je dr.sc. Leo Mršić predavač na katedri za informacijske sustave Visokog učilišta Algebra, a ujedno i direktor Lantea grupe, koji je obrađivao podatke.

Istraživanje je također željelo utvrditi zašto veći broj mladih ne želi studirati prirodne i tehničke znanosti. "Alarmantan je podatak da je čak 48 posto ispitanih izjavilo kako ne upisuje ove studije jer ih samo zanima kako lakše do diplome", komentirao je rezultate istraživanja u ovom segmentu Hrvoje Balen, predsjednik Upravnog vijeća Visokog učilišta Algebra i nadovezao: „Zabrinjava nas i činjenica da je na čak 20 posto porastao broj mladih koji izjavljuju da nisu upoznati s mogućnostima koje im se otvaraju nakon završenih tehničkih ili prirodnih studija, unatoč tome što je riječ o vrlo izazovnim i traženim zanimanjima.“

Istraživanje je provedeno na ciljanim Facebook stranicama Maturanti 2011/2012, Maturanti 2012/2013 te Srednja.hr, precizno pogađajući na taj način ciljanu populaciju, budući da je to primarna komunikacijska platforma koju današnja generacija maturanata i studenata koristi. To je također omogućilo i zanimljivu demografsku analizu te uvid u interese ispitanika, poput npr. glazbe, sportskih organizacija, javnih osoba itd. „Kao HTC, podržali smo ovo istraživanje zbog toga što smatramo da su visokoobrazovani pojedinci, uz inovaciju koja je u temeljima našeg poslovanja te snažan ICT sektor, od velike važnosti za ostvarenje društva znanja. Isto tako želja nam je potaknuti mlade, svjesne važnosti i brzine komunikacije putem mobilnih uređaja, da razmisle o karijeri u prirodnim i tehničkim znanostima", izjavila je Petra Razić Rogić, HTC Area Manager za North Adriatic Region.

Autor: Objava za medije
27. lipanj 2013. u 16:25
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close