Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Vlada opet poništila natječaj za koncesiju za škver u Vranjicu

Autor: Marija Brnić
13. lipanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Marko Rapic/ Ivana Ivanovic/PIXSELL

Tvrtka rekordera s Linićeva stupa srama Mirka Rapića i Arista jahte ispunili uvjete, odbijeni su iz formalnih razloga.

Gotovo nevjerojatno, no Vlada je nakon godinu i pol poništila natječaj za koncesiju kojom se na 30 godina omogućuje gospodarenje lukom posebne namjene Brodoremontno brodogradilište Vranjic pokraj Solina. Sam je natječaj specifičan jer je već nekoliko puta poništavan, a i ovaj put pristigle su dvije ponude istih ponuditelja, koji i posluju na tom području.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Za razliku od prošloga natječaja, razlog poništenja ovaj put nije neispunjavanje traženih uvjeta. Obje ponude, kako je kratko obrazložio zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić, udovoljavaju traženim kriterijima, no natječaj se poništava iz formalnih razloga, točnije "pravne dvojbenosti produljenja prekluzivnog roka za predaju ponuda". Ponuđači, tvrtke Solin bodogradnja i Arista jahte, u četvrtak nisu reagirali. Obje tvrtke godinama posluju na tom području, bez koncesije. Slučaj je poznat jer je vlasnik Solin brodogradnje Mirko Rapić još prije sedam godina kupio 15 tisuća četvornih metara zemljišta na području na kojem se nalazila tvrtka Brodoremont i za gotovo šest milijuna dolara od Splitske banke otkupio hipoteku na to zemljište, upisano u temeljni kapital Brodotremonta, koji je bio u vlasništvu riječkog brodogradilišta Viktor Lenac.

Gotovo nevjerojatno, no Vlada je nakon godinu i pol poništila natječaj za koncesiju kojom se na 30 godina omogućuje gospodarenje lukom posebne namjene Brodoremontno brodogradilište Vranjic pokraj Solina. Sam je natječaj specifičan jer je već nekoliko puta poništavan, a i ovaj put pristigle su dvije ponude istih ponuditelja, koji i posluju na tom području.

Za razliku od prošloga natječaja, razlog poništenja ovaj put nije neispunjavanje traženih uvjeta. Obje ponude, kako je kratko obrazložio zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić, udovoljavaju traženim kriterijima, no natječaj se poništava iz formalnih razloga, točnije "pravne dvojbenosti produljenja prekluzivnog roka za predaju ponuda". Ponuđači, tvrtke Solin bodogradnja i Arista jahte, u četvrtak nisu reagirali. Obje tvrtke godinama posluju na tom području, bez koncesije. Slučaj je poznat jer je vlasnik Solin brodogradnje Mirko Rapić još prije sedam godina kupio 15 tisuća četvornih metara zemljišta na području na kojem se nalazila tvrtka Brodoremont i za gotovo šest milijuna dolara od Splitske banke otkupio hipoteku na to zemljište, upisano u temeljni kapital Brodotremonta, koji je bio u vlasništvu riječkog brodogradilišta Viktor Lenac.

Rapić je time postao važan vjerovnik u stečajnom postupku Lenca, preuzevši i 500 radnika u Vranjicu. Slučaj se zakomplicirao kada je država nedugo nakon toga izmjestila to zemljište smatrajući ga pomorskim dobrom. Rapiću je zauzvrat obećano financijsko obeštećenje, uz mogućnost dobivanja koncesije za brodoremontnu djelatnost. To, međutim, nije realizirano, a u međuvremenu je Rapić postao formalno najveći porezni dužnik u zemlji. Pravdao se kako su dugovi nastali upravo zbog neriješnih odnosa s državom. U međuvremenu slučaj nije riješen, na "stupu srama" Porezne uprave Rapić i dalje prednjači s ukupnim dugom od 44,3 milijuna kuna. No, Vlada u četvrtak nije razmatrala daljne korake u tom slučaju, pa je i dalje nepoznato hoće li se za koncesiju u Vranjicu ići na još jedan natječaj. 

Autor: Marija Brnić
13. lipanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close