Big data jedan je od "onih" pojmova. Svi o njemu govore, a nitko nije uvjeren da zna točno o čemu se radi. Ukratko, radi se o pojmu koji označava paradigmu sveprisutnog rasta digitalnih podataka iz raznolikih izvora poput društvenih mreža ili senzora te tehnologije i koncepte za iskorištavanje tako nastalih "velikih podataka".
Možda najveću zabunu u razumijevanje big data koncepata i tehnologija unosi riječ "veliki". Suvremene tijekove digitalnh podataka obilježvaju tri temeljne odrednice – volumen, raznolikost i brzina njihova nastanka (učestalost) i protoka. Takav promet stvaraju, primjerice, mobilni telefoni čiji je broj pretplata već 2012. godine globalno dosegao 4,6 milijardi. Mnoge od tih pretplata se više ne odnose na uređaje koje u ruci drže ljudi i koriste ih za govornu komunikaciju. Telefoni su postali platforme za generiranje podataka i to masivno genereriranje podataka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu