Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Hrvatska je savršena baza za međunarodni rad’

Autor: Tomislav Hrastovčak
12. lipanj 2013. u 10:09
Podijeli članak —
John Harmander

Mala poduzeća su jedini način da se u zemlju privuče više kapitala, kaže John Harmander.

U Hrvatskoj je nedavno pokrenuta tvrtka Harmander i partneri (H&P), specijalizirana za upravljačko i razvojno savjetovanje, a koja primarno lokalnim start-up tvrtkama pruža inovacijske strategije i pristup međunarodnom tržištu i kapitalu. Riječ je pritom o švedskom kapitalu na hrvatskom tržištu. Tvrtka ima sjedište u Zagrebu te urede razmještene u Londonu i Stockholmu, a do sada je realizirala desetak velikih projekata na području tehnologije, proizvodnje i financijske industrije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

John Harmander, generalni direktor i vlasnik H&P-a, već je poznat na domaćem tržištu, tijekom obnašanja dužnosti direktora marketinga u Tele2 Hrvatska. U tvrtki je upravljao tržišnim markama, odnosima s javnošću i prodajom te je radio na razvoju oglašavačke platforme koju Tele2 i danas koristi. Prije dolaska u Hrvatsku Harmander je živio i radio u SAD-u, Norveškoj, Rusiji i Švedskoj. Harmander za Poslovni.hr govori više o H&P-u i projektima tvrtke.

U Hrvatskoj je nedavno pokrenuta tvrtka Harmander i partneri (H&P), specijalizirana za upravljačko i razvojno savjetovanje, a koja primarno lokalnim start-up tvrtkama pruža inovacijske strategije i pristup međunarodnom tržištu i kapitalu. Riječ je pritom o švedskom kapitalu na hrvatskom tržištu. Tvrtka ima sjedište u Zagrebu te urede razmještene u Londonu i Stockholmu, a do sada je realizirala desetak velikih projekata na području tehnologije, proizvodnje i financijske industrije.

John Harmander, generalni direktor i vlasnik H&P-a, već je poznat na domaćem tržištu, tijekom obnašanja dužnosti direktora marketinga u Tele2 Hrvatska. U tvrtki je upravljao tržišnim markama, odnosima s javnošću i prodajom te je radio na razvoju oglašavačke platforme koju Tele2 i danas koristi. Prije dolaska u Hrvatsku Harmander je živio i radio u SAD-u, Norveškoj, Rusiji i Švedskoj. Harmander za Poslovni.hr govori više o H&P-u i projektima tvrtke.

Opišite nam malo detaljnije čime se konkretno bavi tvrtka Harmander i partneri?

H&P je konzultantska tvrtka za područje menadžmenta te suinvestitor u brojnim projektima. Radimo s kompanijama koje žele ostaviti utjecaj na svoje poslovanje. Poslovni model se bazira na radu na dugoročnim projektima, te u mnogim slučajevima uzimamo udio u kompanijama. Jedan od najnovijih projekata koji funkcionira po tom modelu je Fogg Mobile, inovativni startup koji pruža flat-rate roaming koristeći Foggcard SIM karticu. Za ovaj projekt smo u godinu i pol izgradili ponudu, dizajn, cjelokupno brendiranje, kompletnu marketinšku organizaciju te stvorili ''Red Room'' (crvena soba). Red Room je partnerska suradnja koja se ne sastoji od agencija, nego okuplja najbolje pojedince iz raznih područja te njihov rad proizvede uz minimalne troškove proizvodnje. Za Fogg, Red Room način rada je značio rad s nekim od najboljih ljudi u području digitalnog marketinga za samo djelić uobičajenih troškova. Kao primjer možemo uzeti Tony Högqvista iz agencije Perfect Fools, koji je višestuki dobitnik nagrade Cannes Grand Prix (svjetskog prvenstva u oglašavanju). Uloga H&P-a je bila upravljanje partnerima u Red Roomu, integracija ideja u sva područja djelovanja te upravljanje produkcijom na temelju Red Room ideja.

Kako ste došli na odluku da otvorite tvrtku baš u Hrvatskoj?

Hrvatska je savršena baza za međunarodni rad zbog svoje dobre geografske lokacije te talentiranih mladih ljudi.

Kako poduzetnik putem vas može realizirali svoju ideju?

Možemo pomoći i poduzetnicima i većim kompanijama. Za poduzetnike ili startupe imamo znanje stečeno razvojem uspješnih lansiranja proizvoda i brendova. Koristimo formulu koja na ekonomičan način definira prednost određenog proizvoda ili kompanije te jedan od nekoliko načina lansiranja. Nadalje, imamo znanje i iskustvo u definiranju vrijednosti koju investitori traže u startupima. U radu s većim kompanijama pak definiramo početnu i izvršnu snagu kompanije te uvodimo inovaciju i razvojne projekte. U mnogim velikim kompanijama je teško uvesti inovaciju zbog unutarnje politike, manjka motivacije zaposlenika za rad koji ne donosi osobnu korist ili zbog manjka motivacije za suradnjom unutar organizacije. U takvim slučajevima možemo integrirano uvesti promjenu u poslovanju te inovativne projekte kojima će se promjena postići.

Imate bogato iskustvo rada na međunarodnim tržištima. Što možete reći o radnoj kulturi i poslovnom okruženju u Hrvatskoj u usporedbi s ostalim zemljama?

Mislim da bi naglasak u hrvatskom poslovnom okruženju trebao biti na poduzetnicima. Mala poduzeća su jedini način da se u zemlju privuče više kapitala. Nadalje, od iznimne je važnosti da Hrvatska počne poticati inovaciju te da učini što je više moguće da potakne mlade ljude da osnuju svoje vlastite tvrtke. S druge strane, treba olakšati poslovanje poduzetnicima na način da ih se ne kažnjava s raznim administrativnim preprekama i porezima, nego ih poticati manjkom birokracije te razumnim porezima s obzirom na količinu rada koji obavljaju.

Koji su daljnji planovi Harmandera i partnera?

H&P planira surađivati s partnerima u Hrvatskoj te diljem svijeta u izradi projekata, proizvoda i kompanija koje donose promjene. Trenutno se bavimo s nekoliko projekata. Uključeni smo u vrlo interesantan social shopping startup, područje koje je vrlo interesantno investitorima diljem svijeta. Razvijamo pritom poslovni okvir za međunarodnu gaming kompaniju s novim pristupom prema social gamingu. Nadalje, nastavljamo u savjetovanju i razvoju putničkog kluba koji se fokusira na skrivena mjesta Jadrana dostupna ekskluzivno članovima. Imamo i mnogo posla oko lansiranja kompanije koja proizvodi kreativne alate sredinom 2014. godine Osim navedenih projekta, savjetujemo nekolicinu rukovoditelja u većim kompanijama u Hrvatskoj i inozemstvu, prvenstveno u Ujedinjenom Kraljevstvu i Skandinaviji u području digitalnih i poslovnih inovacija. Ovo je područje u kojem vidimo rastući interes jer već nekoliko kratkih konzultacija može pomoći kompaniji u stvaranju velikog utjecaja u svom poslovanju. Mislim da je to nešto što će postati popularnije u Hrtvatskoj. Većina izvršnih direktora kompanija ne treba konzultantsku agenciju, već treba jedno ili dvoje ljudi sa širokim spektrom znanja, međunarodnim iskustvom te otvorenim i objektivnim stavom. Trebaju čuti istinu kako bi postali bolji u onome čime se bave te kako bi lakše uveli potrebne promjene.

Autor: Tomislav Hrastovčak
12. lipanj 2013. u 10:09
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close