Europska unija ima u mnogim segmentima, od tržišnog natjecanja i zaštite okoliša do pravosuđa i zaštite ljudskih prava, razrađene, često vrlo stroge, standarde i uvjete, obvezujuće za sve svoje članice. To, međutim, nije slučaj s obrazovanjem, pa niti s visokim obrazovanjem i istraživanjem, u kojima zemlje imaju slobodu samostalne uspostave pravila i obveza kojima će urediti svoje sustave.
Politika Europske unije tu se ograničava na nekoliko ciljeva; uspostavu usporedivosti međusobnim priznavanjem stupnjeva i diploma s jedne strane te njihovo povezivanje kroz programe pokretljivosti istraživača i studenata s druge strane. Usporedivost je preduvjet za slobodno europsko tržište rada. Pokretljivost pak nosi u sebi i političku i kulturološku viziju jačanja Europe kao šire zajedničke domovine obrazovanjem budućih europskih građana. U toj viziji europska pripadnost nije negacija nacionalnoj. Zadržavanje nacionalnog karaktera obrazovanja u skladu je s poštivanjem nacionalnih raznolikosti kao jednom od aksioma europskih integracija. Poštivanjem, ne zaštitom. Zaštititi svoje posebnosti, osigurati im mjesto u europskom prostoru, štoviše omogućiti im vitalnost u novim uvjetima, ključni je izazov za svaku zemlju. Druga je strana te iste medalje gubljenje identiteta, slabljenje pa i nestajanje, prepuštanje vanjskim dominacijama. Europa je otvorena, ali otvorena i kao šansa i kao prijetnja. Tek se u toj otvorenosti dokazujemo kao relevantni entitet. Pristati biti u otvorenom prostoru znači preuzeti stalnu odgovornost, ne samo za vlastiti razvoj i blagostanje, nego i za vlastitu samobitnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu