Širenje reklame usmenim putem, odnosno preporukom prijatelja ili poznanika, najveća je prednost viralnog marketinga u odnosu na druge oblike oglašavanja. Ta prednost osobito je važna danas kad smo svakodnevno zatrpani porukama raznih brendova te ih najčešće ignoriramo.
Ipak, kad nam prijatelji nešto preporuče, ako ništa drugo, registrirat ćemo poruku i brend te u konačnici i kupiti proizvod koji se reklamira. Ovaj oblik marketinga u Hrvatskoj tek zaživljuje, a svi marketinški stručnjaci s kojima smo razgovarali ističu kako stvoriti dobar "viral" kojeg će ljudi prenositi dalje jer im se sviđa, nije nimalo lako. Kao njegovu najvažniju prednost Tin Kadoić, kreativni direktor digitalne agencije Brlog, dio grupe agencije Bruketa&Žinić OM, navodi činjenicu da viralna kampanja ne putuje klasičnim oglašivačkim putem. Ona se, naime, širi putem samih potrošača, odnosno ciljanih skupina, koji ga dijele s drugima jer im se sviđa. U tom smislu, napominje Kadoić, viralni marketing ovisan je o preporuci prijatelja te usmenom prenošenju što je vrlo važna i sigurna metoda dolaska do novog proizvoda. "Viralni marketing znači da su ljudi sami ambasadori neke poruke, a njihovi prijatelji će tome više vjerovati nego poruci koja je došla izravno od nekog brenda", ističe. Kao njegovu drugu prednost navodi činjenicu da to područje nije prezasićeno te da se medijski budžet može prerasporediti na druge kanale. "Ovdje je važnije imati blogere koji će pisati o tome nego imati veliki web banner na nekom portalu koji bi u ovom slučaju bio kontraproduktivan", objašnjava Kadoić. Da ljudi više vjeruju preporuci prijatelja nego poruci brenda što viralnoj kampanji daje prednost pred ostalim oglašivačkim kampanjama slažu se i Angela Buljan Šiber, managing direktorica McCanna, te Saša Škorić, menadžer za digitalno oglašavanje Omnicom Media Grupe. Buljan Šiber navodi da je njegova uloga utoliko važna jer se bazira na aktivitetu samih korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu