Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Žagar nudi Hajdašu Dončiću svoju prugu Zagreb – Pleso

Autor: Ksenija Puškarić
14. ožujak 2013. u 13:51
Podijeli članak —
Nekadašnji HNS-ovac političku karijeru je nastavio u SDP-u, a priznaje da je sastanak s nadležnima,

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture zasad ne otkrivaju svoje dojmove o novom projektu povezivanja grada i Zračne luke Zagreb.

Mislav Žagar, koji je nakon izlaska iz HNS-a političku karijeru nastavio u gradskom ogranku SDP-a, nedavno je u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predstavio svoj projekt povezivanja metropole s novim terminalima u Zračnoj luci Zagreb.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dokument pod nazivom "Vrednovanje tračničkih sustava u povezivanju Zračne luke Zagreb i Grada Zagreba" njegov je magistarski rad s Fakulteta prometnih znanosti, a kako postoji intencija da se Zagreb poveže sa aerodromom, Žagarov je projekt u Ministarstvu navodno dočekan s velikim interesom. Kako za Poslovni dnevnik priznaje Žagar, sastanak u Ministarstvu održan je na njegovu inicijativu. Osim Olivera Kumrića, pomoćnika ministra prometa, te Igora Cigule, glavnog ministrovog savjetnika, na njemu su navodno bili i predstavnici Hrvatskih željeznica. I dok u Ministarstvu tek načelno potvrđuju da je Žagar održao prezentaciju o povezivanju Zagreba sa Zračnom lukom, u Hrvatskim željeznicama kažu da ideja o povezivanju grada i luke postoji, no to je sve. Za Žagarov projekt nisu ni čuli."Glavna karakteristika mog projekta je njegova jednostavnost. Naime, prema mojim izračunima potrebno je izgraditi samo sedam kilometara dugu prugu prema novim terminalima i to od postojećeg željezničkog kolodvora u Buzinu koja bi išla ili podzemno ili nadzemno preko autoceste Zagreb – Sisak koja se tek gradi", objašnjava Žagar dodavši kako bi cijeli projekt stajao tek oko 50 milijuna eura.

Mislav Žagar, koji je nakon izlaska iz HNS-a političku karijeru nastavio u gradskom ogranku SDP-a, nedavno je u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predstavio svoj projekt povezivanja metropole s novim terminalima u Zračnoj luci Zagreb.

Dokument pod nazivom "Vrednovanje tračničkih sustava u povezivanju Zračne luke Zagreb i Grada Zagreba" njegov je magistarski rad s Fakulteta prometnih znanosti, a kako postoji intencija da se Zagreb poveže sa aerodromom, Žagarov je projekt u Ministarstvu navodno dočekan s velikim interesom. Kako za Poslovni dnevnik priznaje Žagar, sastanak u Ministarstvu održan je na njegovu inicijativu. Osim Olivera Kumrića, pomoćnika ministra prometa, te Igora Cigule, glavnog ministrovog savjetnika, na njemu su navodno bili i predstavnici Hrvatskih željeznica. I dok u Ministarstvu tek načelno potvrđuju da je Žagar održao prezentaciju o povezivanju Zagreba sa Zračnom lukom, u Hrvatskim željeznicama kažu da ideja o povezivanju grada i luke postoji, no to je sve. Za Žagarov projekt nisu ni čuli."Glavna karakteristika mog projekta je njegova jednostavnost. Naime, prema mojim izračunima potrebno je izgraditi samo sedam kilometara dugu prugu prema novim terminalima i to od postojećeg željezničkog kolodvora u Buzinu koja bi išla ili podzemno ili nadzemno preko autoceste Zagreb – Sisak koja se tek gradi", objašnjava Žagar dodavši kako bi cijeli projekt stajao tek oko 50 milijuna eura.

Sve to, kaže, jednostavno bi se i financiralo sredstvima iz europskih fondova."Nemam investitora, nemam ni novac, a ni tvrtku koja bi to gradila, imam samo svoj rad koji sam predstavio institucijama", napominje Žagar dodavši kako ne postoje ni velike prepreke za početak izgradnje. Kad bi se uskoro krenule ishoditi dozvole, prvi radovi mogli bi, prognozira on, započeti već kroz godinu dana.Do 2018. godine, prema Žagarovoj analizi, Zračnom lukom Zagreb godišnje će prolaziti čak pet milijuna putnika, što je dvostruko više nego sad. Dovršetkom autoceste Zagreb-Sisak, porast će i broj putnika koji cestovno gravitiraju Zagrebu i prometna će infrastruktura to teško podnijeti. "Radi se vjerojatno o jednom od najopterećenijih prometnih pravaca u Republici Hrvatskoj, s perspektivom daljnjeg brzog rasta prometa. Jedino rješenje koje će dugoročno biti efikasno jest željeznica koja će povezati nove terminale Zračne luke Zagreb sa centrom grada", ističe Žagar u svom radu. Nova pruga nadovezala bi se na postojeći željezniči pravac prema Velikoj Gorici, s tim da bi se kod kolodvora Buzin izgradio odvojak dug sedam kilometara.

Tamo bi se, dodaje Žagar, trebao napraviti veliki parking ili čak podzemna garaža gdje bi svi putnici koji idu za Zagreb mogli parkirati svoja vozila. "Druga crna kocka je zamišljeno stajalište za putnike Zračne luke Zagreb. To je prvi dio projekta, u drugom dijelu bi se zamišljena trasa mogla produžiti na Domovinski most pa Heinzelovom, Radničkom  do Glavnog kolodvora čime bi se zatvorio cijeli krug pruge od Buzina do Zračne luke", ističe Žagar. Novoizgrađena pruga imala bi prosječnu brzinu od 20 do 35 kilometara na sat i kapacitet od 10.000 do 40.000 putnika po satu, ovisno je li riječ o klasičnoj ili lakoj gradskoj željeznici. Danas je jedina veza sa Zračnom lukom Velikogorička cesta koja ima kapacitet prosječna dnevnog promet vozila oko 42.000 vozila, a Žagar podsjeća da većina svjetskih metropola omogućuje brz pristup zračnoj luci i cestom i željeznicom. 

Autor: Ksenija Puškarić
14. ožujak 2013. u 13:51
Podijeli članak —
Komentari (3)
Pogledajte sve

Ha,ha,ha koja sprdachina od ovog lezilebovicha! Sad još samo objavite da je Prometni faks jedna od najboljih obrazovnih institucija u RH! [emo_smijeh]

da je ovo objavio index,jutarnji ili 24 sata razumjela bih…ccc

od kud je pa taj sad uskrsnuo

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close