Tvrtkama je za uspješno poslovanje vrlo važno imati opće razumijevanje o tome kakve živote njihovi potrošači vode te s takvim saznanjima krenuti u stvaranje proizvoda, pojašnjava Gregory Carpenter, profesor s poslovne škole Kellogg Business School na sveučilištu Northwestern University. Carpenter je jedan od najvećih svjetskih stručnjaka za marketinške strategije, a proteklog tjedna je u Zagrebu gostovao u sklopu poslovne edukacije "Advanced Program in Business", u organizaciji Instituta za inovacije i Školske knjige, a pod medijskim pokroviteljstvom Poslovnog dnevnika i Styria grupe. Američki stručnjak dodaje da je u poslovnu strategiju potrebno uključiti mišljenje potrošača u odluke koje donose tvrtke te čelni ljudi kompanija moraju donijeti odluku o usvajanju stavova ljudi koji konzumiraju njihove proizvode.
Preplavljeni izborom
"Potrošači su danas preplavljeni izborom i tehnologijama koje se veoma brzo mijenjaju te imaju ograničeno vrijeme za donošenje odluka jer se tempo života ubrzao. Ljudi djeluju u svijetu u kojem imaju manje primjenjenog znanja, ali i udobnosti naspram nekih prošlih vremena. S druge strane veliki izbori koji se nude potrošačima su sjajna prilika da izaberu proizvod s velikom vrijednošću iako je to sve teže za mnoge potrošače", kaže profesor Carpenter.Zbog toga kompanije čine sve više napora da uključe potrošače u svoje odluke. Kao najlakše način za to navodi direktni kontakt na ulicama gdje se potrošače može pitati što im se sviđa, a što ne."Na primjer ispitati ljude preferiraju li male ili velike gumbe. Takav način ispitivanja stavova može pomoći tvrtki u donošenju odluka, ali nije presudno kao što je to prije bilo. Najkorisnije za tvrtku je da ima dublji uvid u ljudske živote, da shvati što potrošači žele postići u životu i na koji način im određena tvrtka i njeni proizvodi mogu pomoći u tome. S takvim saznanjima tvrtka može stvoriti proizvode i usluge koji imaju veliku vrijednost za potrošače", ističe Carpenter.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu