Iduće tri godine bit će ključne za obnovu zagrebačkoga željezničkog prstena. Samo u dva kapitalna projekta uložit će se 135 milijuna eura, u gradnju pruge do Samobora i elektrifikaciju i modernizaciju pruge do Zaboka. Većina tog novca namaknut će se od Europske unije, a osnovni je cilj povećati putnički promet u Zagrebu i oko Zagreba. No, to je tek manji dio projekata na koje računaju u HŽ Infrastrukturi, koja ima veliki plan glavnom gradu Hrvatske približiti ne samo Samobor i Zabok nego i Koprivnicu te u konačnici i Sisak.Kako kaže Darko Peričić, direktor HŽ Infrastrukture, najvažniji projekt te tvrtke gradnja je samoborčeka, odnosno pruge Podsused – Sveta Nedelja – Samobor. Za projekt vrijedan 65 milijuna eura u proračunu za 2013. osigurano je 36 milijuna kuna, a ostatak bi se trebao namaknuti sredstvima EU.Izrada glavnog projekta je pri kraju, sada se još trebaju ishoditi sve potrebne građevinske dozvole i izraditi natječajna dokumentacija kako bi se pruga mogla prijaviti za kohezijske i strukturne fondove EU.
Do Zaboka za pola sata
"Osim Samobora, plan je elektrificirati i modernizirati dionicu Zaprešić – Zabok. Riječ je o dionici dužine približno 24 km, koja prolazi kroz dvije županije. Postojeća željeznička pruga je neelektrificirana i njezino tehničko stanje ne zadovoljava. U sklopu modernizacije te dionice planira se elektrifikacija pruge, dok rekonstrukcija obuhvaća i sve kolodvore i sva stajališta. Ugrađivat će se i sigurnosna oprema, a osigurat će se i željezničko-cestovni prijelazi. Sve to stajat će oko 70 milijuna eura", kaže Peričić, dodavši kako to znači da će vožnja iz Zaboka prema Zagrebu ponovno trajati pola sata, dok će se od Krapine do Zagreba putovati oko sat vremena. No, to je tek početak investicija oko zagrebačkog prstena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.neka daju koncesiju na sve pruge u rh kinezima pa ćemo vidjeti koliko će dugo trajati putovanje od Krapine do Zagreba. 10 MIn maximalno.
2013 godina je a pruga Zaprešić -Zabok nije elektrificirana.Ja ne znam šta 20 000 ljudi u HŽ radi?!
Sad ej ministar iz Zaboka pa će do doma elektrificirati ? Kad ćete probiti prugu do Splita do Ploča i Dubrovnika i kad ćete Rijeku spojiti sa Pulom?
Za te projekte tražite lovu u Eu ili dajte koncesiju Kinezima.Oni po Tibetu rade superbrzu prugu a kod nas dizel-lokomotive 20 km od Zagreba-
Uključite se u raspravu