Roman Abramovič ove godine mora donijeti vrlo važnu odluku: hoće li, ili neće naručiti novu luksuznu megajahtu s obzirom da bi mogao izgubiti titulu vlasnika najveće jahte na svijetu. Kako piše britanski Sunday Times, njegovu 174 metra dugu jahtu Eclipse uskoro će, naime, zasjeniti Azzam – vodena zvijer koja se trenutno gradi u brodogradilištu Lurssen u Bremenu, na sjeveru Njemačke. Malo toga je poznato o Azzamu, osim što je prošloga ljeta ovaj morski div prerastao svoj suhi vez i u dva dijela doplutao do obližnjeg morskog pristaništa kako bi ga dovršili. Azzamova se duljina procijenjuje na 183 metra, ima šest katova, a pogonit će ga neka vrsta mlaznog pogona.
Tajanstveni vlasnik
U javnosti se priča kako Azzam, što na arapskom znači odlučnost, gradi član saudijske kraljevske obitelji Al-Waleed bin Talal. Još od vremena faraona bogati i moćni muškarci koristili su brodove kao plutajuću projekciju vlastite veličanstvenosti, a očito se otada nije mnogo promijenilo. Lani je tako jedna od većih senzacija bilo porinuće 79 metara duge megajahte Venera Stevea Jobsa, u Aalsmeeru u Nizozemskoj. Doduše, unatoč bogatstvu i uspjehu Jobs nije poživio dovoljno dugo da bi mogao uživati u brodu koji je naručio – laganom brodu od aluminija s kormilom kojim upravlja – a što drugo nego sedam 27 inčnih iMacova. Veneru je dizajnirao Philippe Starck, francuski produkt dizajner, koji je također zaslužan za dizajn 200 milijuna funti vrijedne jahte "A" oligarha Andreja Meljničenka. Ova 121 metar duga jahta minimalističkog je, ali pomalo nastranog izgleda koji podsjeća na zlokobnu bijelu nuklearnu podmornicu, a njezin oštri trup vjerojatno može prokrčiti put i kroz sam led. Dizajner Starck i Meljničenko, čije se bogatstvo temelji na bankarskom biznisu te poslovima s čelikom i gnojivima, sada u Njemačkoj grade i najveću svjetsku jedrilicu, dugu 124 metra, a njezino se lansiranje očekuje 2015. ili 2016. godine. Naravno, nije veličina samo ono što je bitno na motornim jahtama: bitan je i luksuz i izrada. U stvari, za brodove poput Eclipsa ili Azzama teško je pronaći otočni raj s lukom u koju se oni mogu privezati. Na Mediteranu su oni zapravo prilično ograničeni na Azurnu obalu između Cannesa i Monaka. Zato je za pravi doživljaj vjetra u kosi možda ipak potrebna veličinu ili dvije manja, "obična" superjahta kojoj suvremeni materijali i graditeljska konstrukcija mogu donijeti ono što je još uvijek vrlo bitno za jedan gliser, a to je osjećaj brzine. A da bi bile luksuzne dovoljni su još, recimo, plesna dvorana ili heliodrom. Upravo u takvim su jahtama nenadmašni britanski brodograditelji, koji zahvaljujući svom dosegu čak i unatoč krizi u gospodarstvu jačaju svoj biznis.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu