Kako bi popravili poslovanje u Europi Starbucks će se okrenuti taktici koju primjenjuje na američkom tržištu. Naime, ovom lancu kafeterija Europa je važno tržište, a jedina je u protekloj fiskalnoj godini zabilježila pad dobiti. Njihov najveći problem u Europi je previše kafeterija u trgovačkim centrima s visokom najamninom, no tu su i drugi propusti pa se Starbucks sada okreće eksperimentiranju s akcijskim cijenama i programima vjernosti. Kako je u razgovoru za The Wall Street Journal kazala Michelle Gass (koja je zaslužna za oporavak kompanije na američkom tržištu, a sada je zadužena da to napravi i na europskom) Starbucks će se fokusirati na otvaranje kafeterija bliže mjestima gdje ljudi žive i rade, a zatvarati one na skupim lokacijama. Osim toga, više će se ulagati u marketing i dizajn kafeterija. Tako je Starbucks interijere svojih kafeterija počeo dizajnirati lokalno. U Engleskoj su ih uredili Chesterfield sofama, u Barceloni pločicama u Gaudijevom stilu, a u Amesterdamu muralima napravljenim od dijelova bicikala. Promjene su vidljive i na pićima i usluzi. Osim toga, mnoge nove europske kafeterije su licencirane lokalnim partnerima koji bolje razumiju tržište. Tako u Velikoj Britaniji sada ima 168 licenciranih kafeterija, za razliku 135 od godinu ranije. Istovremeno je broj kafeterija kojima kompanija upravlja direktno s 600 pao na 593.
Nerado u televizijske reklame
U SAD-u je prodaja, ali i cijena dionica Starbucksa počela kliziti 2007. u žaru za ekspanzijom u kojem su otvarane kafeterije na loše odabranim lokacijama. A kako je ekonomija slabila, i cijene su kave odbijale mnoge potrošače. I dok su se borili s padom poslovanja odlučili su se na emitiranje prve nacionalne reklamne kampanje, iako su tv reklame ipak rijetkost za Starbucks u SAD-u. Sada sličnu stvar rade u Europi prvenstveno kroz društvene medije, Facebook i Twitter, a nedavno su po prvi puta pokrenuli i televizijsku reklamu u Velikoj Britaniji. Prodaja u starim trgovinama u Europi, Bliskom istoku i Africi u padu je. Divizija koja uključuje Europu, u posljednjem je kvartalu 2012. objavila operativni gubitak od 6,5 milijuna dolara u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije kada su ostvarili dobit od 2,5 milijuna dolara. U Americi, u kojoj je SAD najveće tržište operativna dobit porasla je istovremeno za 21 posto na 536,3 milijuna dolara. I zato se, dok potrošači u Europi štedljivo troše svoje eure, Starbucks odlučio na akcijske cijene nekih pića pa je umjesto 2,95 eura za malu bijelu kavu, cijenu u Njemačkoj snizio na 1,50 eura. Ta 12-tjedna promocija koja je završila u studenom, urodila je 28 posto boljim prometom. Osim toga pokrenuti su i nagradni programi i kartice vjernosti zbog čega je Starbucksova stranica na njemačkom jeziku zatrpana zahtjevima za otvaranje računa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu