Bar kodovi na proizvodima koji na blagajnama supermarketa znatno štede vrijeme pri kupnji i prodaji, postali su svakodnevica. Ipak, bar kodovi u Hrvatskoj nisu bili obavezni, a dok se hrvatske tvrtke spremaju na ulazak na tržište Europske unije, oni su jedan od glavnih preduvjeta za međunarodnu trgovinu. Upravo stoga u srijedu će u zagrebačkom hotelu Westin GS1 Croatia – Hrvatsko udruženje za automatsku identifikaciju, elektroničku razmjenu podataka i upravljanje poslovnim procesima i Hrvatske udruge poslodavaca organizirati Međunarodnu konferenciju o elektroničkom poslovanju, pod medijskim pokroviteljstvom Poslovnoga dnevnika, s ciljem upoznavanja s prednostima i koristima koje donosi primjena globalnih GS1 standarda i rješenja u poslovnim procesima. Svi zainteresirani za konferenciju mogu više informacija dobiti na www.gs1hr.org gdje se mogu i prijaviti za sudjelovanje. Tim povodom razgovarali smo s direktoricom neprofitne organizacije GS1 Hrvatska, Klarom Karivan.
Koliko su bar kodovi važnosti u međunarodnoj trgovini ?
Sustav crtičnih kodova važan je za skeniranje proizvoda i stvaranje baze podataka. To je ključ preko kojeg dođete u sustav podataka o proizvodu. Nekada nije bilo kodova u trgovinama, sve se zapisivalo. Riječ je o tehnologiji koja brzo sortira, prihvaća i obrađuje podatke. Nije stvar u tome da bi netko mogao pratiti tko s kim trguje, već ovakva tehnologija znatno smanjuje vrijeme komunikacije između trgovaca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu