Jesu li tiskani mediji i dalje jedini koji proizvode kvalitetan novinarski sadržaj? Jesu li online mediji zločesti prepisivači onoga što proizvedu novine? Kamo ide hrvatsko novinarstvo i je li lošije ili bolje nego prije? Lajtmotiv je to koji se provlačio kroz dva dana ovogodišnjeg Weekend media festivala (WMF) u Rovinju.Ako je suditi prema viđenom, novinarstvo nikada nije bilo bolje ni agresivnije, a informacije do čitatelja dolaze brže nego dosad i kroz brojne platforme.
Unatoč krizi koja trese medije, u odnosu na prije dvadeset godina mediji su se transofrmirali u puno slobodnije i brže prenosiotelje vijesti. Ocjena je to situacije koju su dali urednici dnevnih novina na panelu “Gdje se događa novinarstvo?” Ipak, kako je rekao izvršni urednik Večernji list Medija Gojko Drljača, mediji su danas kao morski psi u krvavom moru. Bore se za svakog oglašivača jer je to jedini način da prežive. “Moraš biti agresivan i ratoboran, a istodobno te svi moraju voljeti”, dodao je Drljača. Tri dana Weekend media festivala ponovo su aktualizirala mnoge medijske teme, a četiri tisuće sudionika imalo je prilike čuti stotinu predavača i panelista. Uvjerljivo najveći interes na festivalu izazvao je “Hard talk” Gorana Millića i Aleksandra Tijanića. Dvije novinarske legende uspjele su dupkom napuniti najveću dvoranu Tvornice duhana, a veliki broj publike njihovu je raspravu sat vremena gledalo stojeći, jer mjesta za sjedenje nije bilo. Iako su uglavnom razgovarali o političkim odnosima Hrvatske i Srbije te Miloševiću i Tuđmanu , dvojica su medijski veterana pokušali odgovoriti kako mediji mogu pomoći odnosu između dvije. “Neke stvari mediji mogu popraviti, a neke mogu pogoršati. Ako nema volje, ali i povoljnih okolnosti, teško da će mediji moći popraviti stanje”, istaknuo je Milić dodajući i kako mediji nisu bili ti koji su huškali na rat 90-ih, za što ih se često proziva. “Da mediji mogu pokrenuti rat znači da mogu pokrenuti mir, a to nije točno. Kao što ne mogu pokrenuti kulturu ili nekulturu”, dodao je Tijanić koji je, na svoj osebujan i ironičan način komentirao cjelokupnu situaciju u regiji te današnju mladež i novinare.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa normalno da se ponašaju kao ajkule, kad nisu odgovorni ni novinari niti urednici za svoje uratke..kad će postat odgovorni doći će do reda.
Uključite se u raspravu