Napokon počela isporuka Fiatovih automobila, proizvedenih u Kragujevcu
Autor: Rato Petković,VLM; Darko Bičak
13. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
U Fiatov model L500 ugrađuju se i proizvodi hrvatske tvrtke AD Plastik, koja je u Mladenovcu izgradila vlastiti pogon
Iz Fiatove tvornice automobila u Kragujevcu u ponedeljak je isporučena prva željeznička kompozicija novoproizvedenog modela L500, automobila koji su srpski mediji nazvali “novim fićom”.
već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Iz Fiatove tvornice automobila u Kragujevcu u ponedeljak je isporučena prva željeznička kompozicija novoproizvedenog modela L500, automobila koji su srpski mediji nazvali “novim fićom”.
No, riječ je o daleko komfornijem vozilu u usporedbi s “fićom“, svojedobno najprodavanijem automobilu koji se u bivšoj državi proizvodio pedeset godina, u ukupno milijun primjeraka. Prva količina modela L500 upućena je u Luku Bar, odakle će biti otpremljena u Italiju. Prijevoz željeznicom obavlja se na specijalnim njemačkim vagonima, jer ih domaća željeznica ne posjeduje, a kompoziciju osigurava policija, kako bi se barem kod prve isporuke izbjegle krađe na putu kroz Srbiju i Crnu Goru. Službena prodaja L500 počinje 1. listopada. Na talijanskom tržištu cijena će mu iznositi 15.500, a na srpskom 13.490 eura. Iako za sada još nije poznata cijena u Hrvatskoj, s obzirom na iskustvo s običnim Fiatom 500, koji u Srbiji košta 9999 eura, a u Hrvatskoj 84.436 kuna, za očekivati je da će cijena Fiata 500L biti na razini od 15.200 eura.
Tržištu će biti ponuđena tri modela, dva s benzinskim i jedan s turbodizel motorom. Serijska proroizvodnja počela je 4. srpnja, a do kraja godina planirana je izrada 30.000 vozila. Za sljedeću godinu najavljena je proizvodnja 160.000 automobila, što će ipak ovisiti o stanju na automobilskom tržištu. Fiat najviše računa na američko i europsko tržište, ali će se izvoziti i u zemlje izvan tog područja. Od ukupne produkcije 95 posto je namjenjeno izvozu. U početku Srbija neće bitnije osjetititi poboljšanje vanjskotrgovačkog deficita, jer će se najveći dio dijelova uvoziti, ali već u idućoj godini 80 posto komponenata proizvodit će Fiatovi kooperanti u Srbiji koji su tamo već izgradili pogone. U Fiatov model ugrađivat će se i proizvodi hrvatske tvrtke AD Plastik, koja je u Mladenovcu izgradila vlastiti pogon u kojemu će se uz dijelove za kragujevački automobil izrađivati i dijelovi za druga vozila koja se proizvode u drugim europskim zemljama.
Autor: Rato Petković,VLM; Darko Bičak
13. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Ovdje je bitno napomenuti da je Fiatova tvornica posljednji veći industrijski pogon ikada podignut na Balkanu.
Drugim riječima, na cijelom području Balkana neće više nikada biti pokušaja industrijalizacije kao što su to napravile Austro-Ugarka i nakon nje bivša SFRJ. U cijeloj istočnoj Evropi od industrije ostat će samo ono što se uspjelo uklopiti u njemačku izvoznu industriju koja će se, prije ili kasnije, na globalnom tržištu pozicionirati sama i sa sobom povući Austriju, Finsku, Nizozemsku itd.
Svi ostali – kud koji, mili moji!
Radi ilustracije, Hrvatska izvozi u Njemačku svega 1,7% svog BDP-a u obliku industrijski proizvoda – apsolutno najmanje u istočnoj Evropi; Ispred nje su Srbija i Letonija sa 2,1%.
Na vrhu ljestvice je Češka Republika sa 18% (dakle deset puta više od Hrvatske), slijede Slovačka i Madžarska sa 15 odnosno 12%.
Ova razlika je prevelika da bi se ikada više mogla nadoknaditi.
Funky13.08.2012. u 22:25
za 13k EUR mozes kupiti auto.
Uključite se u raspravu
Pridružite se najvećoj poslovnoj zajednici u Hrvatskoj!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.za 13k eura ja kupim avion!
Ovdje je bitno napomenuti da je Fiatova tvornica posljednji veći industrijski pogon ikada podignut na Balkanu.
Drugim riječima, na cijelom području Balkana neće više nikada biti pokušaja industrijalizacije kao što su to napravile Austro-Ugarka i nakon nje bivša SFRJ. U cijeloj istočnoj Evropi od industrije ostat će samo ono što se uspjelo uklopiti u njemačku izvoznu industriju koja će se, prije ili kasnije, na globalnom tržištu pozicionirati sama i sa sobom povući Austriju, Finsku, Nizozemsku itd.
Svi ostali – kud koji, mili moji!
Radi ilustracije, Hrvatska izvozi u Njemačku svega 1,7% svog BDP-a u obliku industrijski proizvoda – apsolutno najmanje u istočnoj Evropi; Ispred nje su Srbija i Letonija sa 2,1%.
Na vrhu ljestvice je Češka Republika sa 18% (dakle deset puta više od Hrvatske), slijede Slovačka i Madžarska sa 15 odnosno 12%.
Ova razlika je prevelika da bi se ikada više mogla nadoknaditi.
za 13k EUR mozes kupiti auto.
Uključite se u raspravu