Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Od doma zdravlja do Snježne kraljice

Autor: Josipa Ban,VLM
21. veljača 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Ana Lisak je posao pokrenula 1999. u iznajmljenom prostoru, a danas traži poslovni prostor koji bi joj omogućio otvaranje velike kuhinje

Sarmice na skijaškom natjecanju na Sljemenu, catering u tramvaju povodom otvaranja Replayove trgovine u Zagrebu, party televizijske kuće RTL u ZET-ovom hangaru za popravljanje tramvaja na Remizi, ekskluzivna rođendanska proslava na šleperu koji je goste vozio po kultnim mjestima osamdesetih u Zagrebu, samo su neki od mnogobrojnih događanja koje je odradio Catering tim Lisak. A lista poslovnih subjekata s kojima surađuju doista je impresivna. Vip net, Siemens, Ericsson Nikolu Teslu, Raiffeisen banka, niz farmaceutskih tvrtki samo su neki od njih. Upravo je orijentacija prema korporativnom klijentima obilježje ovoga zagrebačkog cateringa. Takva poslovna filozofija zrcali se u lanjskom prihodu od deset milijuna kuna prihoda, uz godišnju stopu rasta od desetak posto. Od 2008. zaposlili su dvadesetak ljudi i time zaokružili broj djelatnika na njih 41. U deset godina poslovanja od restorana na četvrtom katu zagrebačkog Doma zdravlja centar, Ana Lisak osnivačica i vlasnica cateringa svoje je poslovanje u potpunosti usmjerila prema poslovnim subjektima koji danas čine 95% klijenata.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Krediti? Hvala, ne
Sve je krenulo početkom 1999. kad je vlasnica Ana Lisak odlučila otvoriti restoran u iznajmljenom prostoru na četvrtom katu jednog doma zdravlja u Zagrebu. Prije toga je sa suprugom vodila je građevinsku tvrtku, no kako je devedesetih situacija bila prilično teška, ratna zbivanja odvela su je u sasvim drugu djelatnost. “Nakon što sam 1990-ih završila na burzi, odlučila sam stvari uzeti u svoje ruke te se okrenuti ugostiteljstvu”, prisjeća se Lisak. “Pomalo sam naivno vjerovala da će to biti fini restoran za sve poslovne ljude u okolici.” Kako ni nakon mjesec dana posla gotovo da i nije bilo, odlučila je promijeniti taktiku. “Kada gosti neće doći k meni, idem ja k njima”, rekla je sama sebi te samo s jednim radnikom, vlastitim posuđem i bez velikog početnog kapitala otvorila catering. “Sada prilično emotivno i s ponosom gledam na to razdoblje”, ističe vlasnica, a iza nje stoji bezbroj uspješno organiziranih konferencija, otvorenja i najrazličitijih događanja. Upravo iz vremena vođenja restorana u domu zdravlja i započinje suradnja s nizom farmaceutskim kućama. Slijedi dolazak Vip neta u Hrvatsku s kojim i danas surađuju, kao i s brojnim drugim uspješnim tvrtkama, od kojih Lisak ističe Raiffeisen banku, Plivu, Loreal, Siemens i brojne druge. “Kako smo se kretali u tom krugu ljudi tvrtke su nas počele prepoznavati kao pouzdanog partnera”, naglašava te ističe da poslovne partnere rijetko gube dok istovremeno stalno stječu nove. Danas više od 95 posto poslovanja čini korporativni catering, dok ostalo otpada na privatni i svadbeni, koji zahtijevaju potpuno drukčiji inventar i organizaciju, objašnjava vlasnica. Također svadbe podrazumijevaju rad vikendom što je jako iscrpljujuće za osoblje. Zato su se gotovo u potpunosti posvetili poslovnim klijentima, a cijela poslovna filozofija vlasnice počiva na odgovornosti, kvaliteti, kreativnosti, ali i na oprezu. Kako je objasnila, u ugostiteljskom poslovanju dobit nije, unatoč krivoj percepciji javnosti, nešto s čime se možete pohvaliti. Prije svega, obveze i davanja prilično su velike prema zaposlenicima i državi, ali i prema dobavljačima. Međutim, stabilnost poslovanja Catering Lisak zahvaljuje tome što se nikada nisu kreditno opterećivali. Kako to slikovito opisuje vlasnica, “koliko je pokrivač dugačak toliko smo se i pokrivali”.

Sarmice na skijaškom natjecanju na Sljemenu, catering u tramvaju povodom otvaranja Replayove trgovine u Zagrebu, party televizijske kuće RTL u ZET-ovom hangaru za popravljanje tramvaja na Remizi, ekskluzivna rođendanska proslava na šleperu koji je goste vozio po kultnim mjestima osamdesetih u Zagrebu, samo su neki od mnogobrojnih događanja koje je odradio Catering tim Lisak. A lista poslovnih subjekata s kojima surađuju doista je impresivna. Vip net, Siemens, Ericsson Nikolu Teslu, Raiffeisen banka, niz farmaceutskih tvrtki samo su neki od njih. Upravo je orijentacija prema korporativnom klijentima obilježje ovoga zagrebačkog cateringa. Takva poslovna filozofija zrcali se u lanjskom prihodu od deset milijuna kuna prihoda, uz godišnju stopu rasta od desetak posto. Od 2008. zaposlili su dvadesetak ljudi i time zaokružili broj djelatnika na njih 41. U deset godina poslovanja od restorana na četvrtom katu zagrebačkog Doma zdravlja centar, Ana Lisak osnivačica i vlasnica cateringa svoje je poslovanje u potpunosti usmjerila prema poslovnim subjektima koji danas čine 95% klijenata.

Krediti? Hvala, ne
Sve je krenulo početkom 1999. kad je vlasnica Ana Lisak odlučila otvoriti restoran u iznajmljenom prostoru na četvrtom katu jednog doma zdravlja u Zagrebu. Prije toga je sa suprugom vodila je građevinsku tvrtku, no kako je devedesetih situacija bila prilično teška, ratna zbivanja odvela su je u sasvim drugu djelatnost. “Nakon što sam 1990-ih završila na burzi, odlučila sam stvari uzeti u svoje ruke te se okrenuti ugostiteljstvu”, prisjeća se Lisak. “Pomalo sam naivno vjerovala da će to biti fini restoran za sve poslovne ljude u okolici.” Kako ni nakon mjesec dana posla gotovo da i nije bilo, odlučila je promijeniti taktiku. “Kada gosti neće doći k meni, idem ja k njima”, rekla je sama sebi te samo s jednim radnikom, vlastitim posuđem i bez velikog početnog kapitala otvorila catering. “Sada prilično emotivno i s ponosom gledam na to razdoblje”, ističe vlasnica, a iza nje stoji bezbroj uspješno organiziranih konferencija, otvorenja i najrazličitijih događanja. Upravo iz vremena vođenja restorana u domu zdravlja i započinje suradnja s nizom farmaceutskim kućama. Slijedi dolazak Vip neta u Hrvatsku s kojim i danas surađuju, kao i s brojnim drugim uspješnim tvrtkama, od kojih Lisak ističe Raiffeisen banku, Plivu, Loreal, Siemens i brojne druge. “Kako smo se kretali u tom krugu ljudi tvrtke su nas počele prepoznavati kao pouzdanog partnera”, naglašava te ističe da poslovne partnere rijetko gube dok istovremeno stalno stječu nove. Danas više od 95 posto poslovanja čini korporativni catering, dok ostalo otpada na privatni i svadbeni, koji zahtijevaju potpuno drukčiji inventar i organizaciju, objašnjava vlasnica. Također svadbe podrazumijevaju rad vikendom što je jako iscrpljujuće za osoblje. Zato su se gotovo u potpunosti posvetili poslovnim klijentima, a cijela poslovna filozofija vlasnice počiva na odgovornosti, kvaliteti, kreativnosti, ali i na oprezu. Kako je objasnila, u ugostiteljskom poslovanju dobit nije, unatoč krivoj percepciji javnosti, nešto s čime se možete pohvaliti. Prije svega, obveze i davanja prilično su velike prema zaposlenicima i državi, ali i prema dobavljačima. Međutim, stabilnost poslovanja Catering Lisak zahvaljuje tome što se nikada nisu kreditno opterećivali. Kako to slikovito opisuje vlasnica, “koliko je pokrivač dugačak toliko smo se i pokrivali”.

Ulaganje u radnike
Također nema nepromišljenih poteza. Koliko im dobit dopušta toliko i investiraju. Od toga najviše se ulaže u osnovna sredstva, opremu i inventar te u edukaciju zaposlenika. No u ovoj godini vlasnica se nada kupnji poslovnog prostora koji bi im omogućio otvaranje velike catering kuhinje. “Trenutačno smo u fazi traženja prostora te se nadam da će nam prilike omogućiti da tu investiciju ove godine i ostvarimo”, navodi svoje planove vlasnica. Gospodarska kriza, odnosno rezanje troškova kao i dugi rokovi plaćanja, dvije su stvari koje najviše opterećuju poslovanje Catering tima Lisak. Kriza je dovela do toga da tvrtke najviše režu na reprezentaciji. “Nema više velikih i raskošnih evenata”, objašnjava Lisak te dodaje kako se poslovi sve više usitnjavaju. Sljedeći problem su pak dugi rokovi plaćanja, koji u prosjeku iznose i preko 90 dana. “Upravo je to često najveći uteg našeg poslovanja jer zahtijeva financijske rezerve za svakodnevno poslovanje”, naglašava Lisak. Međutim, Catering tim Lisak prkosi krizi te ne samo da posluje dobro već svake godine i ostvaruje rast. A taj rast vlasnica najviše zahvaljuje radnicima. “Oni su najveća vrijednost naše tvrtke”, više je puta naglasila. U njih se mnogo ulaže, velika pažnja posvećuje se dobrim odnosima, a osim posjeta sajmovima svake godine nekoliko radnika putuje u inozemstvo na razne edukacije kako bi pratili svjetske trendove. Tako je u suradnji s Američkom gospodarskom komorom u Hrvatskoj, AmCham, voditelj poslovanja Catering tima Lisak bio u Las Vegasu, a posljednje edukacija održala se u Belgiji. Također često ih se potiče da mijenjaju pozicije kako bi se mogli međusobno nadopunjavati. Najveća važnost je svakako u činjenici da djelatnici rijetko napuštaju tvrtku, a većina njih u cateringu radi godinama. “Važno je stvoriti motivacijsku atmosferu u kojoj će svaki zaposlenik imati osjećaj sigurnosti i znati da će za dobro odrađen posao biti prepoznat i cijenjen”, naglašava Lisak.



Uz catering za Snježnu kraljicu vlasnica se posebno ponosi RTL-ovom zabavom u hangaru ZET-a

Tona i pol mesa za sarmu
Kako je objasnila vlasnica, catering nije jednostavan posao, a ljudi uglavnom vide samo krajnji rezultat, a ne znaju kolika odgovornost, organizacija i logistika stoji iza toga. Ilustrira to poslom sa sarmama na Snježnoj kraljici, koji su odradili za Raiffeisen banku. “Trebalo nam je više od tone i pol mesa, skoro tisuću kila kupusa, pripremi, dostavi i angažmanu gotovo 50 ljudi, a da o odgovornosti prema klijentu i poštovanju sanitarno zdravstvenih normi i ne govorim”, ističe vlasnica. Puno je detalja na koje treba mislili tako da su za catering potrebne izuzetne organizacijske sposobnosti, strpljivost te mogućnost brze reakcije u stresnim situacijama i to tako da to klijenti ne primjete. “Gastronomija je poput moda, stalno se nešto mijenja, a klijenti najčešće žele nešto novo, drugačije i originalno. Važno je neprestano pratiti trendove”, ističe. Trenutno je najtraženiji takozvani finger food koji Catering tim Lisak poslužuje na specifičan način, koristeći tisuće sitnih porculanskih zdjelica, tanjurića i čaša, na kojima je svaki zalogaj hrane zasebno serviran. Njihovi planovi za budućnost vezani su uz zadržavanje jedne od vodećih pozicija na hrvatskoj catering sceni, te očuvanje postignutih standarda i stalno unapređenje prepoznatljivosti, pouzdanosti i kvalitete usluge.

DOP

Suradnja sa ‘Slavom Raškaj’
Ana Lisak posebno zagovara i zalaže se za društveno odgovorno poslovanje. Ponosna je na suradnju sa zagrebačkim Centrom za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj čiji je velik broj štićenika s poteškoćama u razvoju i posebnim potrebama praksu odradili u Catering timu Lisak, a neki od njih su tamo našli i stalno zaposlenje. “Iako ni radnicima nije u početku bilo lako jer rad s djecom s posebnim potrebama traži posebnu pažnju i zalaganje, s vremenom svi su se na to privikli i danas funkcioniraju kao skladan tim”, kaže Ana Lisak i s ponosom ističe kako za to nisu uzeli ni kune poticaja. Trenutno je na praksi u Catering timu Lisak osam štićenika Centra Slava Raškaj.

Autor: Josipa Ban,VLM
21. veljača 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Dobar članak! Ako i zaposlenici, a i štićenici mogu potvrditi izneseno, daj Bože više poduzetnika takvog profila oko nas.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close