Na Zagrebačkom velesajmu (ZV) sve je spremno za prvu ovogodišnju sajamsku priredbu, 21. zagrebački sajam nautike, koji će od 22. do 26. veljače okupiti 290 izlagača iz 27 zemalja. Organizatori sajma tvrde da je zanimanje izlagača podjednako lanjskom i uspjehom smatraju već njegovo održavanje. Neke od perjanica Zagrebačkog velesajma, poput Auto showa i Božićnog sajma, više se ne održavaju, dok druge, poput Ambiente, opstaju s velikom mukom. Loše poslovanje i gubici koji su prošle i pretprošle godine iznosili po pedesetak milijuna kuna odrazilo se i na smjene voditelja ove podružnice Zagrebačkog holdinga. Nakon što je Katja Luka Kovačić dala ostavku 2009., njezina nasljednica Mirela Bartolec isto je učinila lani, dok se njezin nasljednik, v. d. voditelja Igor Rađenović povukao nakon što je aktivirao zastupnički mandat na listi Kukuriku koalicije.
Novi v. d. voditelj podružnice odnedavno je Milan Trbojević, koji je na ZV došao kao Rađenovićev zamjenik iz Holdinga. Na šest mjeseci, odnosno do 9. kolovoza, imenovao ga je predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović. Trbojević se na natječaj raspisan krajem prošle godine javio uz dvadesetak ostalih kandidata, od kojih je nekoliko bilo i iz ZV-a. U Holdingu je bio voditelj podružnice Vladimr Nazor te voditelj tvrtke Zagreb Centrum, projekta za prodaju zemljišta Gredelja. Prethodno je 2001. postavljen za ravnatelja Porezne uprave Ministarstva financija, kamo je pak došao s mjesta predsjednika Uprave Fondinvesta. Na naš upit što planira, Trbojević je za Poslovni dnevnik izjavio: “Namjeravam već u ovoj godini poduzeti sve poslovno razumne poteze radi smanjenja gubitka koji je u 2011. dosegao 53 milijuna kuna, iako i stagnacija gubitka u 2012. znači uspjeh Zagrebačkog velesajma s obzirom na recesiju i daljnji pad konjunkture. Slijedi smanjenje troškova za osam, deset i 12 posto u 2012., 2013. i 2014. godini. Namjera je povećanje prihoda od najmova već u ovoj godini te napori (punom snagom!) za oživljavanje sajamske djelatnosti, i to u dva smjera: prvi je povećanje postojećih sajmova, a drugi uvođenje novih (poljoprivreda, lov i ribolov, znanost, sport i sl.).” Dugoročno novi direktor u dogovoru s vlasnikom namjerava smanjiti ukupne površine ZV-a i izgraditi nove sadržaje poput novoga višefunkcionalnog paviljona i kongresnog centra koji mogu vratiti regionalnu važnost Velesajmu, kaže Trbojević. U projekt će se uklopiti i niz drugih sadržaja uz angažman svjetskih urbanista, arhitekata i ulagača. Ukratko, Trbojević se obvezao u iduće tri godine smanjiti gubitke od planiranih 42 milijuna kuna u ovoj godini na 36 milijuna iduće, dok bi 2014. bila bez gubitaka. Računa i na prihode od iznajmljivanja objekata, među kojima su i paviljoni 1, 2, 15 i 22. ukupne površine 20.000 kvadrata, čime bi se uprihodilo 15 milijuna kuna. Trbojević će s vlasnicima razgovarati i o smanjenju komunalne naknade. Zagrebački velesajam Holdingu na ime komunalnih naknada plaća 18 milijuna kuna, dok mu je 2006. davao šest milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koji shit od izjava, članka i uopće ZV-a! Na kraju spominjanje pravog problema – 240 uhljebljenih duša bez ideje i pojma o poslovanju. ZV zahtjeva potpunu promjenu koncepta poslovanja i dovođenje profesionalaca, a ne nekih državnih moljaca sa karijerom “svugdje- niš koristi”. A radnici koji dvoje u stručnost vjerojatno u bilo kojoj tržišnoj firmi nebi mogli biti ni dostavljači…..
Haaaaaaaaha, dođe frajer i veli : Evo mene lijepoga i pametnoga i već zad dvije – tri godine smanjićemo gubitke. A tko će to do tada plaćati, jeli majstore? Pa, toga nema ni u nedođiji da nedođijani financiraju skupe ali i nemoguče eksperimente. Zamolili bi cijenjene novinare da ne prenose ovakve glupe vijesti jer je u tijeku vrijeđanje zdrave pameti.
Pa koliko puta još moramo stati na grablje…?
Uključite se u raspravu