Gomila ljudi jednostavno obožava svoj mobitel. Facebook, bar zasad, i nije njihov veliki ljubitelj. Usred zapanjujućih financijskih podataka koje je ova tvrtka otkrila 1. veljače kada je podnijela zahtjev za inicijalnom javnom ponudom našlo se i jedno zanimljivo priznanje. Iako se više od polovice ukupnog broja korisnika od 845 milijuna spaja na Facebook putem mobilnog uređaja, ta tvrtka još nije pronašla pravi način kako na tome zaraditi.
“U ovom trenutku gotovo uopće ne ostvarujemo prihod od mobilnih proizvoda i usluga na Facebooku, a nije dokazano da ćemo to uopće uspjeti”, objavila je ta tvrtka u nedavnom izvješću o procjeni rizika s kojima je suočena. Ovo je itekako zabrinjavajući problem za najsjajniju zvijezdu Silicijske doline, osobito zbog činjenice da se rast i širenje Facebooka trenutno najznačajnije odvija u zemljama kao što su Čile, Turska, Venezuela i Brazil, u kojima ljudi najčešće pristup internetu ostvaruju putem mobilnih uređaja. Facebook nije jedina tvrtka koja ima poteškoća s prebacivanjem uspjeha internetske stranice na mobilne uređaje, na kojima je prostor na zaslonu dragocjen, a ljudi nemaju strpljenja za nepotrebne stvari i sporo učitavanje. Problem je to koji mori tvrtke s raznolikih područja, a koji će se dodatno proširiti. Naime, prema najnovijem izvješću istraživačke kuće Catalyst, u 2011. godini proizvedeno je više pametnih telefona nego osobnih računala. Međutim, navedeni problem trenutno najviše muči Facebook kojega se smatra tvrtkom budućnosti. Ako ga Facebook ne može riješiti, tko uopće može? “Za njih je to prava Ahilova peta”, tvrdi Susan Etlinger, konzultantica u tvrtki za tehnološko savjetništvo Altimeter Group. “Očito se uporaba društvenih medija okreće prema mobilnim uređajima, a Facebook nema prihodovnu strategiju za tu smjenu.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu