TŽV Gredelj završio je projekt niskopodnoga regionalnog vlaka, no neizvjesno je hoće li biti serijske proizvodnje. Naime, Končar i Gredelj proizveli su za Hrvatske željeznice (HŽ) tri prototipa niskopodnih prigradskih i regionalnih vlakova na dizel i struju. Iako je bilo dogovoreno da će već ove godine HŽ potpisati ugovor za sedam vlakova, od toga nije bilo ništa.
Ispunjenje obećanja
Prema riječima Ivana Tolića, predsjednika Uprave TŽV-a Gredelj, ova je tvrtka u razvoj dizel-električnoga regionalnog vlaka uložila između 15 i 20 milijuna eura, dok bi sam vlak u serijskoj proizvodnji stajao pet milijuna eura. “Vlak je završen i u siječnju će se naći na hrvatskim prugama. Pretpostavljamo da će voziti na relaciji Zagreb – Varaždin”, kazao je Tolić. U Gredelju očekuju da će se ispuniti najave nekadašnje oporbe, a današnje vlasti, koja je u predizbornoj kampanji najavljivala velike investicije u željezničku infrastrukturu mjerene u milijardama eura. Godinama je Gredeljeva gotovo pa cjelokupna poslovna aktivnost bila vezana uz HŽ. Tako je još lani čak 80 posto poslovnog prihoda ostvareno od HŽ-a, a prethodnih godina taj je prihod dostizao 90 posto. Tolić očekuje da će ove godine, uz znatan pad prihoda, taj omjer iznositi 50 posto, a u idućim godinama HŽ ne bi trebao imati više od 40 posto udjela u Gredeljevim prihodima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu